مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قاتلان مغازه دار باقرشهری با 6 میلیارد تومان دیه بخشیده شدند

دو برادر که در درگیری با مرد فروشنده او را کشته و در یک قدمی چوبه دار قرار داشتند ، با جلب رضایت اولیای دم به زندگی برگشتند و از جنبه عمومی جرم محاکمه شدند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 98 به دنبال وقوع درگیری خیابانی در باقرشهر  آغاز شد. شواهد نشان می داد درگیری میان 2 برادر به نامهای اصغر و اکبر با یک مرد فروشنده به نام سیروس به خون کشیده شده و مرد فروشنده که از ناحیه گردن چاقو خورده به بیمارستان منتقل شده است.

ماموران کلانتری 175 باقرشهر در محل حاضر شدند و به تحقیق میدانی پرداختند. در بررسی ها روشن شد دو برادر بعد از درگیری خونین به مکان نامعلومی گریخته اند.

تحقیق پلیس برای ردیابی 2 متهم فراری آغاز شده بود که از بیمارستان خبر رسید سیروس به خاطر شدت جراحات روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شده است.

با مرگ مرد فروشنده تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد و 2 برادر ردیابی و بازداشت شدند ولی درگیری با مرد فروشنده را انکار کردند. در حالی که دوربین های مداربسته در خیابان لحظه درگیری را ضبط کرده بود 2 برادر به ناچار لب به اعتراف گشودند و به درگیری خونین اعتراف کردند.

آنها پای میز محاکمه ایستادند و مدعی شد در درگیری خیابانی برای دفاع از خودشان به ناچار چاقو کشیده اند و قصد کشتن مرد فروشنده را نداشته اند. در پایان آن جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به درخواست اولیای دم 2 برادر را به قصاص محکوم کردند.

حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و زمان زیادی تا اجرای حکم قصاص 2 برادر باقی نمانده بود که آنها توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند و به زندگی برگردند. به این ترتیب صبح امروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

در دادگاه

در این جلسه دو برادر به تشریح درگیری خونین پرداختند و گفتند درگیری بی دلیل رخ داده و آنها قصد قتل نداشته اند. اکبر گفت: باور کنید من و برادرم خصومتی با مرد فروشنده نداشتیم و اصلا او را نمی شناخیتم و هرگز راضی به مرگ او نبودیم. وقتی درگیری بی دلیل رخ داد از ترسمان چاقو کشیدیم. ما پشیمان و شرمنده خانواده سیروس هستیم.

وی گفت: من و برادرم خانه و زندگی مان را که حدود 6 میلیارد تومان ارزش داشت فروختیم و به اولیای دم دادیم تا توانستیم رضایت آنها را جلب کنیم. حالا 3 سال است که در زندان هستیم و در این مدت خودمان و خانواده مان به اندازه کافی تنبیه شده اند. تقاضا داریم در مجازاتمان تخفیف قائل شوید.

اصغر نیز در حالی که سرش را پایین انداخته بود ابراز پشیمانی کرد و گفت: درگیری سر موضوعی بچه گانه رخ داد و سیروس کشته شد. من و برادرم شرمنده خانواده اوهستیم. ما به سختی توانستیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتمان تخفیف قائل شوند.

بنا بر این گزارش؛ در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه