مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تشکیل جلسه داد

یکصدو هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تشکیل شد

یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرستان تشکیل شد.

 

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، با حضور حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، یزدیخواه نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام)، سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و دبیر شورا و سایر اعضا در محل سالن جلسات دارالتولیه آستان تشکیل شد.

اولین بخش از دستور جلسه موضوع عفاف و حجاب بود که توسط سید حسن صفوی دبیر شورا  قرائت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حبیبه امیری، مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان ری به عنوان اولین سخنران جلسه درباره اهمیت موضوع عفاف و حجاب گفت: شهرستان ری بواسطه موقعیت خاص فرهنگی و دینی و همجواری با بارگاه منور حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) و بقاع متبرکه امامزادگان، داری تفکرات و اثرات معنوی ویژه ای است و همین موضوع می تواند مهمترین عامل توجه به موضوع عفاف و حجاب در سطح شهرستان باشد.

وی، چند فرهنگی بودن جامعه را از مصادیق بد حجابی و کم حجابی  برشمرد و ادامه داد: یکی از دلایل نابسامانی در حوزه عفاف و حجاب، عدم خودآگاهی جوانان و اقشار جامعه و ضعف در هویت شناسی است که حل این مشکل می تواند از طریق آموزش مستمر و گنجاندن در کتاب های درسی از دوران ابتدایی تا دانشگاه و همچنین حوزه های علمیه صورت پذیرد.

امیری عزم جدی در حفظ شئونات اجتماعی افراد و رعایت حجاب اسلامی در سطح جامعه، نهادینه شدن حجاب اسلامی در ادارات و سازمان ها، ایجاد محیطی امن از لحاظ روانی، مشاوره به خانواده ها، همسویی و هم پیمان شدن بخش های متولی و مسئول برای نهادینه کردن پوشش اسلامی را از جمله راهکارهای مقابله با بدحجابی دانست.

موضوع قرآن و فعالیت های قرآنی، دستور بعدی جلسه بود که عباس سلیمی معاون فرهنگی، روابط عمومی و امور زائرین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) درباره آن توضیحاتی را ارئه نمود.

وی در مقدمه سخن به نقش قرآن در قانون اساسی انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند: «هیچ نابسامانی و ناهنجاری در کشور حل نخواهد شد مگر در سایه تمسک به قرآن و سیره اهل بیت علیم السلام.» و ادامه داد: فرهنگ قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآن از محورهای اصلی نظام اسلامی است و باید به آن توجه شود.

سلیمی افزود: در این راستا، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) با همکاری فرمانداری و بخشداری ها و دیگر نهادهای مسئول، با تشکیل جلسات متعدد و با حضور کارشناسان قرآنی اقداماتی را در سطح شهرستان انجام داده است که برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و تقدیر از 150 نفر از حافظان و قاریان از جمله این فعالیت هاست.

وی همچنین به فعالیت در بخش های مختلف قرآنی از جمله حفظ، قرائت، ترتیل، صوت و لحن، روانخوانی و فصیح خوانی اشاره کرد و افزود: در این حوزه ها با برگزاری محافل قرآنی از تعداد 400 نفر از برگزیدگان تقدیر به عمل آمده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) از پیش بینی و اجرای طرح های آتی در زمینه فعالیت های قرآنی هم خبر داد و گفت: طرح ها و برنامه های متنوعی در خصوص آموزش و برگزاری کارگاه های آموزش قرآن، با حضور مدرسان و قاریان برجسته تدارک دیده شده است که مراحل اولیه آن با برپایی یک همایش بزرگ معلمین قرآنی انجام پذیرفته است.

سید علی یزدیخواه نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اراده حاکمیت در موضوع عفاف و حجاب را یادآور شد و گفت: مسئولین نظارتی باید با هم افزایی و مشارکت فراگیر در حوزه های مختلف رسانه ای مانند صدا و سیما، شبکه های خانگی و ماهواره ای و شبکه های مجازی ورود کنند و اقدامات اساسی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل ستادی تحت عنوان ستاد عفاف و حجاب در این کمیسیون خبر داد و افزود: این ستاد به منظور حفظ  جایگاه عفاف و حجاب و صیانت از ارزش های اسلامی برنامه هایی را در دستور کار دارد که از آن جمله: تقدیر و حمایت از پژوهشگران حوزه عفاف و حجاب در هفته پژوهش و نیز برگزاری دوره های ضمن خدمت کارکنان دولت با موضوع نقش حجاب در تامین امنیت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (علیه السلام)، در جمع بندی بیانات و گزارشات اعضا دین شناسی و تبیین درست دین را مورد توجه قرار داد و گفت: دین باید به شکل صحیح و درست به مردم معرفی شود تا به یک باور قلبی تبدیل شود و اگر نتیجه ای غیر از این باشد مسیر را اشتباه رفته ایم.

ایشان با بیان تاثیر اقتصاد در مسائل دینی افزود: اقتصاد و معیشت در مسائل دینی یک اصل است و مکرر، شواهد فراوانی از صدر اسلام وجود دارد که نشان می دهد وقتی درآمد و معاش زندگی افراد به خطر می افتد در دین لغزش ایجاد می شود و این موضوع باید مورد توجه متولیان و مسئولین قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضزت عبدالعظیم (علیه السلام) ابراز امیدواری کرد: با انجام کارهای کارشناسی شده و ارائه شیوه نامه های درست و مقابله صحیح با مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه از مسیر درست می توانیم به اهداف متعالی فرهنگی نایل آییم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه