مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بومی‌سازی ۵ هزارقطعه در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به ارزش یک میلیون یورو

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، با اشاره به تامین قطعات مورد نیاز از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این شرکت توانسته است در سال‌های اخیر بیش از پنج هزار قطعه به ارزش یک میلیون یورو را در داخل کشور بومی‌سازی کند.

محمد حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در بخش بومی‌سازی تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی ۳۵ درصد از قطعات تامین و بومی سازی شده است.

وی با اشاره به صرفه جویی ارزی حدود یک میلیون یورو، ادامه داد: در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب در حدود ۱۵ هزار قطعه وجود دارد که با بومی‌سازی حدود پنج هزار قطعه علاوه بر کاهش چشمگیر وابستگی به شرکت‌های خارجی، از خروج بی رویه ارز از کشور جلوگیری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در بخش بومی‌سازی قطعات در تمامی بخش‌های مختلف مکانیکی، الکترونیکی، کنترلی و ابزار دقیق تصفیه‌خانه، افزود: تولید دیفیوزرهای هوادهی، پمپ‌ها، مدیاهای سولفورزدایی و توربوشارژ نیروگاه بیوگاز، اسکرو کانوایر و کیت آزمایشگاهی برای نخستین بار با یک پنجم قیمت خارجی در داخل کشور انجام شد.

به گفته مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، تامین پایدار لوازم جانبی و قطعات یدکی این تجهیزات از صفر تا صد نیز تضمین شده است.

بومی سازی ۵۶ درصدی تا سال ۱۴۰۵

کریمی ضمن اشاره به پیش بینی و برنامه ریزی‌ها تا سال۱۴۰۵ بیان داشت: شرکت فاضلاب تهران با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و استفاده از محصولات تولیدکنندگان داخلی قطعات موفق به بومی سازی ۶۵ درصد نیازهای قطعاتی و تجهیزاتی تصفیه خانه های فاضلاب تهران خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های دیگر این شرکت در زمینه ساخت و توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب افزود: در حال حاضر احداث واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت تصفیه ۹۲ میلیون مترمکعب در سال از برنامه‌های جاری شرکت فاضلاب تهران است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، پیش بینی کرد : با تکمیل عملیات ساخت این دو واحد ظرفیت نهایی، بیش از ۳۴۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در سال و پوشش چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران محقق می شود.

 احداث تصفیه‌خانه های متمرکز
وی با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه های متمرکز در طرح فاضلاب تهران از جمله اقداماتی است که در اولویت کاری این شرکت قرار دارد گفت:  تصفیه خانه فاضلاب غرب شهر تهران در محدوده جنوب غرب، در ۶ واحد طراحی شده است که هم اکنون چهار مدول از آن با تامین منابع از بانک توسعه اسلامی اجرا و در حال حاضر بهره‌برداری شده است.

به گفته وی ، این تصفیه‌خانه محدوده‌ایی در حدود ۲۰ هزار هکتار از غرب شهر تهران، با جمعیت سه میلیون و ۱۵۰ هزار  نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و متوسط دبی فاضلاب ورودی به مدول ۱-۴ برابر با ۶ مترمکعب بر ثانیه است.

کریمی در خصوص رفع مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران نیز یادآور شد:  عملیات احداث پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب اضطراری در منطقه ۲۲ به ظرفیت ۹۰۰ مترمکعب در شبانه روز طی سال جاری آغاز می‌شود این پکیج جمعیتی در حدود پنج هزار نفر از ساکنان محله آبشار را تحت پوشش قرار  می‌دهد.

بومی‌سازی پنج هزارقطعه در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به ارزش یک میلیون یورو

پیشرفت ۷۱.۶  درصدی طرح فاضلاب تهران

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح فاضلاب تهران عنوان کرد: تاکنون در این طرح بیش از هفت هزار کیلومتر شبکه و ۱۹۱ کیلومتر تونل و خطوط انتقال اجرا شده است و پیشرفت اجرای شبکه فاضلاب تهران به ۷۱.۶ درصد رسید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.