مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رئیس بهزیستی شهرستان ری:ازدیاد کمپ های ترک اعتیاد در ری نظارت را دشوار می کند

رئیس بهزیستی شهرستان ری گفت: این شهرستان حدود ۳۵ کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ (خودمعرف و اختیاری) دارد در حالی که تعداد مورد نیاز ۱۲ مورد و همین مسئله نظارت و بازرسی از کمپ‌ها را برای مسئولان دشوار کرده‌است.

محمد رضایی اصل اظهار داشت: کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۵ در حوزه جغرافیایی شهرستان ری، بی حد و حصر توسعه یافته به طوری که به واقع نظارت را برای ما سخت کرده است.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی از این کمپ ها زمان بر است، اظهار داشت: در بازدید ها اسناد، مدارک، میزان دریافتی هزینه درمان از خانواده ها و نحوه رفتار با مراجعان باید بررسی شود.

این مسئول ادامه داد: کمپ های ماده ۱۵ برای افراد خود معرف و اختیاری است از همین رو خانواده ها باید هزینه درمان را پرداخت کنند و همین مساله نظارت را دشوار می کند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری، چالش ها کمپ ها مورد بررسی و بحث قرار گرفت و دستگاه قضایی و انتظامی توضیحاتی دادند اما بازهم خواهان ورود همه دستگاه ها برای حل این مشکل هستیم.

رضایی اصل اضافه کرد: به طور معمول همه کمپ ها یک شرایط خاصی دارند و اگر نظارت نباشد یا ضعیف باشد از چارچوب و قانونی اعلامی ما عدول می کنند و ممکن است در حق مردم اجحاف شود.

رئیس بهزیستی شهرستان ری به مشکلات موجود در مواجهه با کمپ های ماده ۱۵ اشاره و اعلام کرد: از سویی بحث مبالغ دریافتی و از طرف دیگر نوع برخورد با خود معتادان و خانواده های آن مطرح است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات تعیین شده در کمپ های ماده ۱۵، اضافه کرد: در صورتی که مردم هر نوع تخلف یا برخورد ناشایستی را مشاهده و گزارش کنند، ما با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی برخورد می کنیم.

رضایی اصل افزود: تعداد این کمپ ها بسیار زیاد است، شهر تهران با نزدیک هشت میلیون نفر جمعیت حدود ۲۶ کمپ ماده ۱۵ و شهرستان ری تنها ۳۵ کمپ دارد.

این مسئول مدت زمان نگهداری معتادان در کمپ های ماده ۱۵ را یکماه اعلام و بیان کرد: در حالی که ورود به این کمپ ها اختیاری و خود معرف است، در کمپ های ماده ۱۶، معتادان متجاهر جمع آوری شده با دستور مقام قضایی و مشارکت نیروی انتظامی به مدت ۶ ماه و به طور رایگان نگهداری می شوند.

وی یادآور شد: ۷۰ درصد معتادان متجاهر استان تهران در کمپ های ماده ۱۶ شهرستان ری هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان ری افزود: در کمپ های ماده ۱۵ بحث دارو درمانی را نداریم، اما در کمپ های ماده ۱۶ با توجه به شرایط جسمی فرد شاید پزشک دارو تجویز کند.

این مسئول اظهار داشت: هم اکنون در شهرری حدود ۳۵ کمپ داریم که ۳۱ مورد از آنها فعالند و نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ معتاد در این کمپ ها حضور دارند.

رضایی اصل یادآور شد: نرخ قانونی هر فرد در کمپ های ماده ۱۵ حداکثر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، اگرچه کمپ های درجه بندی شده داریم و هزینه نگهداری در کمپ درجه یک ما نزدیک به همین رقم است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه