مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

امام جمعه شهرری: نگاه آمریکا به حقوق بشر منافقانه است

امام جمعه شهرری گفت: نگاه آمریکا به جنگ در اوکراین و موضوع حقوق بشر منافقانه است.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرری اظهار داشت: نگاه آمریکا به مسائل و جریاناتی که امروز در دنیا رخ می دهد منافقانه و دوگانه است، این کشور نسبت به مسئله اوکراین، اروپا و همه دنیا را بسیج کرد که همه از این کشور حمایت کنند، اما نیرو اعزام نکرد.

وی افزود: نگاه منافقانه آمریکا هشت سال است که در منطقه باعث کشتار هزاران کودک و مردم یمن شده اما نسبت به تضییع حقوق مردم یمن و عراق و سوریه هیچ کاری انجام نمی شود که جای سوال است.

خطیب جمعه شهرری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که غرب و آمریکا ما را تنها گذاشت؛  این چیز تازه ای نیست و رهبری انقلاب  اشاره داشتند که در افغانستان و کشورهای دیگر آمریکا هم‌پیمانان خود را تنها گذاشت.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید بر حضور مستقیم مردم در سرنوشت خودشان، گفت: این سرنوشت همه انسانها و کسانی است که با آمریکا بیعت می کنند و همه باید از سرنوشت کشورهایی مانند افغانستان، لیبی و اوکراین عبرت بگیرند.

شاهچراغی تصریح کرد: امروز اقتدار و عزت کشور ما به خاطر حضور مردم در تمام صحنه ها است  و همه باید بدانند که جمهوری اسلامی از شعار نه شرقی نه غربی دست برنداشته است اما متاسفانه برخی در داخل و خارج اتهامی به ایران وارد می سازند که صحیح نیست و می خواهند برای کشور مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: ایران ارتباط و تعامل سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه و دنیا دارد ولی تابع شرق و غرب نیست، موضع ایران همان موضعی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

امام جمعه شهرری جهاد تبیین را وظیفه و مسئولیت همگانی خواند و اظهار داشت: رمز ماندگاری نهضت عاشورا و کربلا در سایه جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب بر آن توصیه و تاکید دارند.

شاهچراغی با اشاره به حلول ماه مبارک شعبان یادآور شد: شعبان ماه شادی اهل بیت (ع) است و این  ماه در کنار ماههای رجب و رمضان مجموعه ای از ادعیه و روزه داری را به همراه  دارد که باید مورد توجه مومنان قرار گیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه