مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

راه‌اندازی انبارهای آفتاب بسیاری از مشکلات ترافیکی جنوب تهران را برطرف می‌کند

 رئیس اتحادیه انبارداران شهرستان ری مطرح کرد؛

رئیس اتحادیه انبارداران شهرستان ری در نشستی با کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای شهرستان ری تشکیل این کارگروه را اتفاق مهمی دانست و تأکید کرد این کارگروه می‌تواند صدای اتحادیه‌های صنفی را که سال‌ها به جایی نرسیده به گوش مسئولان برساند.

ظهر امروز با دعوت اتحادیه انبارداران شهرستان ری از اعضای کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای شهرستان ری این اتحادیه به بیان مشکلات چندساله خودپرداخت و اعضای کارگروه خواست تا با حضور در اتحادیه‌های صنفی صدای شنیده نشده اصناف را به گوش مسئولین برسانند.

سید محسن کشاورزی رئیس اتحادیه انبارداران شهرستان ری در این دیدار اظهار داشت: متأسفانه این اتحادیه با تمام تلاش‌های که تاکنون داشته با مشکلات زیادی روبرو است که نیاز است با پیگیری رسانه‌ها این مشکلات تسهیل شود.
وی افزود: این صنف را تا چند سال پیش کسی نمی‌شناخت تا اینکه متأسفانه با اظهارات غلط مسئولین اکنون انبارها را در کنار احتکار و قاچاق کالا می‌آورند و رسانه‌ای می‌کنند و در ذهن مردم انبارها با این شکل معرفی‌شده و این از مظلومیت این صنف است درحالی‌که انبارها زیرساخت‌های اقتصاد یک کشور هستند و اکنون هیچ کجای جهان و حتی کشورهای پیشرفته چنین ظرفیتی را ندارند که متأسفانه با اشتباهات مسئولین و قوانین دست‌وپا گیر این صنف رو به نابودی است.
کشاورزی در ادامه گفت: در هشت سال تحریم کسی سؤال نکرد این‌همه اجناس از کجا تأمین شد، در زمان تحریم کشور نمی‌توانست بسیاری از کالاها را وارد نماید و این انبارها بودند که اقتصاد کشور را از فلج شدن نجات داده و چرخه اقتصاد را به حرکت درآوردند.
وی تصریح کرد: انبارها پشتوانه سرمایه مردم هستند درحالی‌که اکثر آن‌ها فکر می‌کنند صاحب یک انبار فردی بسیار متمول است درصورتی‌که این اجناس برای مردم و تجار است و انباردارها تنها امین مال مردم و تجار هستند اما همیشه برچسب قاچاق و احتکار کننده همراه آن‌ها بوده درحالی‌که طی دو دهه گذشته این صنف پشتوانه اقتصاد کشور بوده و هست.
رئیس اتحادیه انبارداران شهرستان ری با تأکید بر اینکه شهرستان ری‌ شهر انبارهای کشور است اظهار داشت: این اتحادیه در راستای سروسامان دادن به وضعیت انبارها تلاش‌های زیادی کرده است اما متأسفانه مشکلات زیادی بر سر راه سروسامان دادن به این صنف قرار گرفته و یکی از اساسی‌ترین این مشکلات انبارهایی است که کد انبارداری گرفته اما مشخص نیست در چه زمینه‌ای فعالیت دارند.
وی گفت: در سامانه جامع انبارها هر شخصی با یک کد ملی یک انبار ثبت می‌کند درصورتی‌که این اشتباه است باید انبارها دسته‌بندی شوند، پروانه کسب بگیرند تا آمار آن‌ها را اتحادیه داشته باشد چراکه اکنون با این سخت‌گیری‌های بی‌مورد تمامی اجناس از انبارهای عمومی خارج و در انبارهای زیرزمینی نگهداری می‌شود و همین باعث شد یخچال ۱۰ میلیون تومانی در بازار به ۹۰ میلیون تومان برسد و دیگر کنترلی روی اجناس نیست درحالی‌که ما به انبارهایی که پروانه کسب گرفته‌اند کنترل کامل داریم و برای همه آن‌ها پلاک شناسایی تهیه کرده‌ایم که کمک بزرگی در راستای کسب اعتماد و نظارت بر انبارهاست.
رئیس اتحادیه انبارداران شهرستان ری با گلایه از جلوگیری احداث شهرک انبارداران آفتاب گفت: این شهرک را در سال ۱۳۸۴ با حمایت‌های آستان حضرت امام خمینی (ره) خریداری کرده‌ایم که با راه‌اندازی آن تمام انبارهای سطح شهر تهران جمع‌آوری و در یکجا متمرکز می‌شوند و تجمیع انبارها هزار مشکل شهر تهران ازجمله ترافیک و … را بهبود می‌بخشد اما جلوی ساخت انبارها را گرفتند درحالی‌که ما تمام مجوزهای لازم را داریم و با این جلوگیری ما به جای ۲۵۰۰ میلیارد تومان اکنون باید ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه کنیم.
کشاورزی در پایان گفت: با قوانین دست‌وپا گیر و سختگیری‌هایی به اسم نظارت و … کاری می‌کنند تا تجار دیگر به فکر تجارت نباشند و اگر آن‌ها تجارت نکنند انبارها خالی و کم‌کم بسته می‌شوند و به همین روال چرخه اقتصاد کشور دچار مشکل می‌شود که امیدواریم با پیگیری این کارگروه بخشی از مشکلات این صنف و همه اتحادیه‌های که تاکنون صدای آن‌ها به جای نرسیده است حل شود.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه