مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کاهش بار ترافیکی محور ری-ورامین با راه‌اندازی مترو

ری – عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: با احداث خط متروی ری-ورامین که از ایستگاه جوانمرد قصاب شروع می‌شود و با گذر از شهرهای قلعه نو، قرچک و ورامین به پیشوا می‌رسد، بار ترافیکی زیادی از محور ری-ورامین کاسته می‌شود.

سیدعلی یزدی‌خواه عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری، با اشاره به موضوع گسترش خط های مترو تهران و حومه اظهار کرد: امتداد خط مترو جوانمرد قصاب به سمت قلعه نو، قرچک، ورامین و پیشوا باعث می شود بار ترافیکی زیادی از محور ری-ورامین کاسته شود و در راستای کاهش آلودگی هوا قدم موثری باشد.

وی گفت: در این زمینه مطالعاتی در گذشته انجام شده و سرمایه گذار خارجی نیز مشخص و بخشی از هزینه های زیرسازی آن انجام شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: با مذاکرات انجام گرفته به دنبال این هستیم که خط متروی تهران و حومه با مساعدت شهردار تهران، گسترش یابد و ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذار در شهرهای اطراف فعال شود.

یزدی‌خواه با بیان اینکه قدم اول خط متروی ری-ورامین است، تصریح کرد: در ادامه خط تهران به پاکدشت است و قیامدشت و شریف آباد نیز در مسیرش قرار دارد که به صورت رینگی از پیشوا عبور می‌کند و خط مترو تهران-پردیس و خطوط مترو غرب تهران نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برای پیگیری موضوع، جلسه‌ای با حضور نمایندگان شهرهای ورامین، پاکدشت و تهران بزرگ شامل شاکری و بنده در محل فرمانداری ری تشکیل خواهد شد تا در خصوص عملیات اجرایی این پروژه بحث و تبادل نظر کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: خط متروی ری، قلعه نو، قرچک، ورامین و پاکدشت به طول 52 کیلومتر است که در راستای رفاه و آسایش مردم و خدمت به ساکنان این منطقه در دستور کار قرار دارد که قبلا نیز بخشی از عملیات زیرسازی آن انجام شده که می تواند اجرا و بهره برداری آن را تسریع ببخشد.

یزدی‌خواه در ادامه با اشاره به جلسه با معاون آب وزارت نیرو بیان کرد: طی ابلاغ پیش نویس طرح ساماندهی آب‌های جنوب تهران و ری و بررسی‌های کارشناسی که انجام شده، ظلم آشکار و غیرعادلانه بودن نظام تقسیم آب پساب تولیدی که در حال حاضر در یک سند پیش نویسی آمده، مورد توجه و استدلال قرار گرفت.

وی افزود: با استدلال‌های ارائه شده، معاون وزیر نیرو پذیرفت که حق کشاورزان ری در این موضوع تضعیف شده و این حق قانونی شهرستان ری بوده و باید آب مورد نیاز کشاورزان تأمین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به ۳۲ هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان ری، بیان داشت:  حقابه های ناقص و محدودی که قرار شده از ۱۵ تصفیه خانه‌ در سطح تهران به شهرستان ری اختصاص یابد؛ باید ملغی شود و از یک یا دو تصفیه خانه‌ای که در زمین‌های بالادست شهرستان ری قرار دارند اقدام شود.

یزدی خواه اظهار کرد: خط رو باز آب ری – ورامین با ظرفیت حدود ۷ متر مکعب در ثانیه در حال انتقال آب می‌باشد، اما در این کانال آب رو باز؛ گاها شاهد غرق شدن افرادی هستیم، لذا مقرر شد انتقال آب داخل کانال از طریق لوله‌هایی که داخل کانال بارگذاری می‌شود، انتقال پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت فرمانداری شهرستان ری و شهرداری منطقه های ۱۵ و ۲۰ در این خصوص مورد توجه قرار گرفته است و کمیته بازنگری موضوع طرح ساماندهی آب‌های پسآب در حوزه جنوب تهران، با نماینده کشاورزان، تشکیل می شود که هر گونه تصمیم گیری در خصوص اجرای حقوق آب کشاورزان شهرستان ری باید با حضور نمایندگان این قشر صورت بگیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه