مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پنجاه و چهارمین سالگرد تختی برگزار شد/فرماندار ری : ورزش در شهرستان ری مظلوم واقع شده

پنجاه و چهارمین سالگرد جهان پهلوان تختی با حضور مسئولین ،ورزشکاران و ورزش دوستان صبح جمعه 17 دیماه بر مزار این اسطوره ورزشی برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، صبح امروز 17 دیماه مراسم سالگرد جهان پهلوان تختی پس از یک سال وقفه در آستان ابن بابویه شهرری با حضور مسئولین ،ورزشکاران و ورزش دوستان و همدوره های این اسطوره ورزشی برگزار شد .

فرماندار ویژه شهرستان ری در این  آیین  با تاکید براینکه حضور مردم برای گرامیداشت بزرگان کشور، راز ماندگاری یاد و خاطره آنها است، گفت: جهان پهلوان تختی اسطوره ای برای مردم بود و باید تلاش کرد تا منش پهلوانی این اسطوره گسترش یابد.

حسین توکلی کجانی با بیان اینکه اگر نگاه مسئولان مردمی باشد و خط کشی در امور قرار نگیرد، قدر و منزلت بزرگانی چون تختی و حاج قاسم سلیمانی را بیشتر می دانیم، ادامه داد: امروز قهرمانان زیادی در این آب و خاک وجود دارند که باید مسئولان به شکلی عمل کنند تا روحیه پهلوانی علاوه بر روحیه جهادی تقویت شود.

توکلی ،اخلاق مداری در کنار منش پهلوانی را عامل اصلی حل مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: در طی سال های گذشته تلاش بسیاری کردیم تا به ورزش شهرستان ری نیز توجه کافی شود، اما متاسفانه ورزش در این شهرستان مظلوم واقع شده است.

وی گفت: طی سه سال گذشته تلاش بسیاری شد تا برای ساخت خانه کشتی، زمین و محلی مناسب از شهرداری تهران اختصاص یابد اما با وجود تامین اعتبار آن، هنوز این مهم امکان پذیر نشده است.

در ادامه این مراسم اکبر حیدری، سلمان حسام، ایرج خورشیدفر، ابراهیم جوادی، محمدرضا توپچی، محمد محمودی و تعداد دیگری از پیشکسوتان عرصه کشتی پهلوانی و مدال آوران المپیک و جهان به بیان خاطراتی از مرحوم غلامرضا تختی و رفتار و منش وی پرداختند.

در ادامه این مراسم که به رسم هرساله در آرامگاه شیخ صدوق (ابن بابویه) تهران و مزار غلامرضا تختی برگزار شد، مهمان شرکت کننده با اهدای گل به مقام شاخ این پیشکسوت عرصه پهلوانی و کشتی ایران و جهان ادای احترام کردند.

غلامرضا تختی که دارای چندین مدال المپیک، جهانی و آسیایی در رشته کشتی آزاد بود روز ۱۸ دی ماه ۱۳۴۶ درگذشت. پیکر وی پس از تشییع باشکوه مردم تهران در جوار آرامگاه شیخ صدوق (ابن بابویه) به خاک سپرده شد.
از وی به عنوان نماد پهلوانی و جوانمردی در دوران معاصر یاد می شود.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه