مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نمایشگاه صنایع دستی در شهرری گشایش یافت

شهرری -رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: نمایشگاه صنایع دستی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران در کاروانسرای تاریخی شاه عباسی این شهر گشایش یافت.

نوروز تقی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از امروز در این نمایشگاه آثار هنرمندان شهرستان ری در ۴۰ غرفه و در رشته های مختلف، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب به مدت یک ماه در معرض بازدید علاقه مندان به صنایع دستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف احیا و توسعه صنایع دستی شهرستان ری پس از واکسیناسیون گسترده و فروکش شدن ویروس منحوس کرونا برپا شده افزود: تمام غرفه دارن این نمایشگاه دارای کارت واکسن هستند و مراجعه کنندگان نیز باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

تقی پور اضافه کرد: غرفه های گلیم بافی، منبت، سفال، شیشه گری، ترمه دوزی، دوخت های سنتی، سوغاتی های خوراکی از جمله صنایع دستی است که در این نمایشگاه حضور دارند.

این مسئول یادآور شد: حمایت از بخش خصوصی فعال در عرصه صنایع دستی و کاهش هزینه واسطه گری و دلالی در این حوزه و ارائه محصولات با قیمت های مناسب به مشتریان و شهروندان و گردشگران از دیگر اهداف مهم برپایی این نمایشگاه است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به نقش و اهمیت نمایشگاه ها و بازارچه های فصلی اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی بازارچه‌ سبب توسعه و رونق صنایع دستی شده که این عامل زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان محسوب می‌شود.

تقی پور یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محل کاروانسرای شاه عباسی به دلیل موقعیت تجاری، مکانی (تاریخی بودن) و به دلیل واقع شدن در مسیر عبوری زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می تواند جاذبه فراوانی را برای گردشگران فراهم آورد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه