مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تاکید کمیسیون فرهنگی مجلس بر توجه به میراث فرهنگی شهر ری

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح گزارش سفر فرهنگی و نظارتی اعضای این کمیسیون به شهر ری بیان کرد که اعضای کمیسیون نسبت به توجه بیشتر به آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر ری تاکید دارند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری غلامرضا منتظری  درخصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: در نشست امروز اصلاحات طرحی اعاده شده از سوی شورای نگهبان درخصوص قوانین متناقض در حوزه ورزش در سال های گذشته، بررسی و تصویب شد که البته این مهم بر این مشروط شد که گزارش از تغییرات و تفاوت های این قوانین نسبت به گذشته تا به امروز در اختیار کمیسیون قرار بگیرد.

وی افزود: محور بعدی نشست امروز در خصوص گزارش سفر کاری اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به شهر ری بود که این گزارش در سه بخش قرائت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بخش اول مربوط به فعالیت های حوزه ورزشی شهر ری بود، گزارش حاکی از این بود که ورزشکاران شهر ری با کمبود امکانات مواجه هستند و برخی از سالن های ورزشی به بازسازی و مرمت نیازمند است، قهرمانانی در این خطه فعالیت می کنند که لازم است مورد حمایت بیشتر مادی و معنوی قرار بگیرند، بر همین اساس تقویت اعتبارات ورزشی شهر ری و مراکز ورزشی سنتی این منطقه نیارمند توجه بیشتری است، در این بخش مقرر شد با وزیر ورزش و جوانان مکاتبه ای صورت بگیرد تا با همراهی نمایندگان پیگیری لازم انجام شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: بخش بعدی گزارش مربوط به بناهای تاریخی و میراث فرهنگی شهر ری بود، بر اساس این گزارش باتوجه به پیشنینه و قدمت تاریخی ری باستان نسبت به بناهای تاریخی این شهر کم‌توجهی شده است، با توجه به جایگاهی که این شهر در تاریخ و تمدن این سرزمین دارد لازم است در حوزه میراث فرهنگی توجه بیشتری را نسبت به آن شاهد باشیم؛ چرا اینکه این میراث هم در حوزه گردشگری تاثیر حائز اهمیتی دارد و هم می تواند پیشینه و گذشته ما را به دیگران معرفی کند، در این حوزه نیز مصوب شد، مباحثی چون پیشگیری از ساخت و سازها، تعیین حریم و ورود شهرداری به این مهم و تقویت اعتبارات مرمت و بازسازی بناهای تاریخی شهر ری و حفظ این میراث مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان عنوان کرد: بخش پایانی گزارش مربوط به اوقاف و امور خیریه بود، در این بخش مقرر شد از رییس سازمان اوقاف دعوت شود تا در کمیسیون فرهنگی در خصوص اقدامات و برنامه های خود در محدوده شهر ری گزارش ارائه کنند.

منتظری اضافه کرد: در پایان جلسه نیز در خصوص کیفیت و ابعاد سفر کاری، فرهنگی و نظارتی آینده اعضای کمیسیون به تبادل نظر پرداختیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه