مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ری: عزاداری محرم طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اولویت مجموعه این شهرستان اجرای مصوبات و شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا در خصوص برگزاری مراسم عزاداری محرم است و امیدواریم همچون سال گذشته با بصیرت عزاداران حسینی (ع) شاهد رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی باشیم.

حسین توکلی کِجانی روز یکشنبه در نشست هماهنگی و بررسی اجرای شیوه نامه های برگزاری مراسم عزاداری محرم اظهار داشت: ری از دیرباز در برگزاری مراسم مذهبی پیشقدم بوده و هست اما توجه سلامت مردم در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) حائز اهمیت است که در همین راستا همه دستگاه‌های متولی شهرستان باید در محرم و صفر در راستای تبیین فرهنگ عاشورایی قدم بردارند و حفظ سلامت عمومی را به عنوان الویت در دستور کار خود قرار دهند.
معاون استاندار تهران افزود: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون، مناسبت های مذهبی در شهرستان ری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با همراهی روحانیون، پیشکسوتان هیات، مداحان و مردم ولایی ری برگزار شده و استمرار این رویکرد در ایام محرم و صفر نیز ضرورت دارد و در این خصوص تمامی فضاهای باز مجموعه آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و شهرداری های شهرستان ری برای برگزاری مراسم در اختیار هیات ها قرار می گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در محرم و صفر هماهنگی لازم بین دستگاه های متولی شهرستان ری در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا، آگاه سازی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت لازم بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری باید به عنوان سه اصل اساسی مدنظر قرار گیرد.
معاون استاندار تهران اضافه کرد: در ایام محرم و صفر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) همچون گذشته برنامه ها و مراسم مختلفی را برگزار خواهد کرد که این مراسمات با درنظر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود.
وی یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی به عنوان متولی اصلی سیاست گذاری و برنامه ریزی برگزاری مراسم ماه محرم و صفر، در این ایام با هدف اجرای شیوه نامه های بهداشتی، نظارت بر هیات ها و برنامه های مذهبی شهرستان ری را روزانه انجام خواهد داد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه