مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه موادغذایی در شهرری

مسئول واحد بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در ماه مبارک رمضان با اولویت نظارت بر مراکز تهیه تولید و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی حساس این شهرستان درحال اجرا است.

مهرداد سلامی اظهار داشت: هدف از تشدید نظارتی بر فعالیت مراکز تولید و عرضه مواد غذایی را در ماه مبارک رمضان “حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا، همچنین مهار و کاهش بیماریهای مرتبط با آب و غذا است.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط شبکه ری مجهز به دستگاههای سنجش پرتابل بوده و با نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و آلاینده سنجی سطوح با دقت و سرعت بیشتری نظارت ها را انجام می دهند.
این مسئول ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط با همکاری کارشناسان دیگر دستگاههای مرتبط در این مدت بطور ویژه از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، فروشگاههای عرضه آش، حلیم، کله‌پزی، زولبیا بامیه، نانوایی ها و دیگر واحدهای مرتبط با مواد خوردنی و آشامیدنی بازرسی و به همه آنها سرکشی می‌کنند.

سلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان ری در حالت قرمز کرونایی است، برگزاری اجتماعات با محدودیت هایی مواجهه است که مطابق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پر برکت، از همشهریان خواهشمندم پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها و عدم حضور در اجتماعات را رعایت و از بستر فضای مجازی برای دعا و نیایش های این ماه مبارک استفاده کنند.

شهروندان در طول ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی حتما با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و مراتب را برای بررسی فوری به گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری اطلاع دهند.

شهرستان ری از نظر بهداشت و درمان تا سال ۱۳۶۸جزو مر کز بهداشت جنوب قرار داشت و از اواخر سال ۱۳۶۹ شبکه بهداشت و درمان ری تشکیل و زیر نظر سازمان منطقه ای بهداشت و درمان استان تهران قرار گرفت.

در سال ۱۳۷۲پس از ادغام ساز مانهای منطقه ای بهداشت و درمان استانها با دانشگاههای علوم پزشکی کشور شبکه بهداشت و در مان شهرستان ری نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه