مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بعد از سال ها چشمه علی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد که در جلسه اخیر شورای ثبت میراث کشور، چشمه علی در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفت.

پرهام جانفشان  اظهار کرد: در این نشست چشمه علی و نه محوطه و پهنه تاریخی اش که پیش از این ثبت ملی شده بود در فهرست آثار طبیعی کشور ثبت شد.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم تا با اتخاذ امکان سنجی های لازم نیز طرحی را برای گردشگر پذیر کردن این اثر در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: در نشست های آتی خود این رویکرد را انجام دهیم تا این اثر طبیعی بیشتر برای مردم شناخته شود.

گفتنی است که چشمه علی شهرری سومین اثر طبیعی استان تهران محسوب می شود که پس از آبشار و درخت امامزاده سنگان در فهرست آتار طبیعی کشور ثبت شده است.

چشمه‌علی (گویش محلی: چشملی) یک از نقاط باستانی، دیدنی و گردشگری شهر ری به‌شمار می‌رود که در منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار دارد. این چشمه در همسایگی ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی شهر ری واقع شده است. چشمه‌علی از میان صخره‌ای بزرگ خارج شده و به سوی جنوب و سپس جنوب شرق جاری است.

براین اساس مجموعه چشمه علی با قدمت بیش از تاریخ باستان ایران در ۲۵ فروردین ۱۳۱۳ با شماره ۲۰۲ در فهرست آتار ملی کشور قرار گرفته بود.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید

نظرات بسته شده است.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه