مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مغایرت قیمت و تقلب مهمترین تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرری است

رییس اتاق اصناف شهرستان ری با اشاره به تخلفات متعدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کرد: تقلب، ارائه کالاهای تاریخ گذشته، مغایرت قیمت و تبلیغات خلاف واقع از جمله تخلف این فروشگاه‌ها است که توسط بازرسان شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیربط ارجاع می‌شود.

لطف الله ستاره روز شنبه با اشاره به تشدید بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان ری، به خبرنگاران گفت: از ابتدای سال در پی شکایت‌های متعدد مردمی طرح بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ری بر اساس ماده ۶۸ قانون نظام صنفی آغاز شد و از ابتدای دی‌ماه بنا بر ابلاغ اتاق اصناف ایران طرح ویژه بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشدید شد.

این مسئول با بیان اینکه بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان به صورت مداوم انجام می‌شود، افزود: ۱۰۰ برگ جریمه به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال در دی‌ماه ۹۹ برای این فروشگاه‌ها صادر شد.

وی با بیان اینکه اغلب تخفیفات این فروشگاه ها واقعی نیست، ابراز داشت: مردم در خرید از فروشگاه های زنجیره ای نسبت به قیمت کالا پس از ارائه فیش دقت داشته باشند زیرا که غالباً قیمت نهایی کالا پس از خرید با اعمال تخفیفات از سوی فروشگاه، از قیمت مصرف کننده روی کالا بیشتر منظور شده است.

رییس اتاق اصناف شهرستان ری با بیان اینکه تیم‌های بازرسی اتاق اصناف به صورت مستمر فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای را رصد و بررسی می‌کنند، یادآور شد: سازمان صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به صورت روزانه قیمت کالاها را اعلام می‌نمایند لذا مصرف‌کنندگان می‌توانند قیمت‌ کالاها را تطبیق داده و فریب تبلیغات و تخفیفات غیرواقعی را نخورند.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه