مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۱۴ نخبه و مدال آور پارالمپیکی زیر پوشش بهزیستی شهرستان ری هستند

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: ۱۱۴ نخبه و قهرمان مدال‌آور در سطوح پارالمپیک، جهانی، آسیایی و کشوری زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

محمد خدابخشی روز دوشنبه افزود: هم اکنون ۴۶۱ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری دانشجو هستند که این زمینه نیز با هماهنگی بهزیستی کشور از طریق ثبت در سامانه دانشجویی شهریه این افراد پرداخت می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه عمده فعالیت های مجموعه توانبخشی تغییر زندگی معلولان برای استقلال است، اظهار داشت: توانمندی جسمی، فرهنگی، اجتماعی معلولان و ارائه خدمات توانبخشی حرفه ای اجتماعی، آموزشی در مناطق روستایی و محروم با هدف شناسایی افراد معلول و تامین وسایل مورد نیاز آنان از مهمترین برنامه های بهزیستی در شهرستان ری است.

وی در ادامه بخش توانبخشی بهزیستی شهرستان ری پرمراجعه کننده ترین بخش این اداره عنوان و خاطرنشان کرد: بطور متوسط روزانه ۵۰ نفر به دفتر مدیریت و دفتر معاونت توانبخشی این اداره جهت دریافت خدمات و پاسخگوئی مراجعه می کنند.

خدابخشی ادامه داد: توانبخشی مجموعه ای از اقدامات هدفمند برای توانمند سازی شخص معلول برای دستیابی به سطح توانایی وعملکرد جسمی، ذهنی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها است.

۸۲۸ پرونده افراد معلول در کمیسیون پزشکی بهزیستی ری بررسی شد

مدیر بهزیستی شهرستان ری با اشاره به لزوم برگزاری کمیسیون پزشکی برای پرونده معلولان و همچنین محدودیت‌های کرونا یی در برگزاری این کمیسیون ها، گفت: ۳۶۶ پرونده مددجویی در سه ماه اول و ۴۶۲ پرونده مددجویی نیز در سه ماه دوم سال در این اداره بررسی بررسی شد.

وی افزود: تاکنون 84 مورد معافیت سربازی|، 45 مورد تعرفه معافیت، 40 مورد کسر ساعت کاری در پرونده های بررسی شده تایید و صادر شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: براساس بررسی پرونده مددجویان امسال ۹۰ نفر از خدمات رایگان استفاده از انشعابات آب و فاضلاب، برق و گاز بهرمند شده اند و همچنین در بخش خدمات ویژه به توانخواهان در خصوص پلاک ویژه ۲۰ مورد، طرح ترافیک ۸۰ مورد، حق پرستاری خانواده محور ۴۳ مورد، حق پرستاری ضایع نخاعی ۲۶۷ مورد و صدور کارت معلولیت ۷۵۰ مورد تایید و صادر گردیده است.

خدابخشی اضافه کرد: امسال در بخش خدمات اصلی به توانخواهان اعتبارات تخصیص یافته به حوزه توانبخشی شهرستان ری ابلاغ گردیده است که براساس آن تجهیزات۴۶۰ میلیون تومان، پیراپزشکی ۷۰ میلیون تومان، ارتز و پروتز ۶۱ میلیون تومان، کاشت حلزون ۱۸ میلیون، ایاب ذهاب ۸۲ میلیون تومان می باشد که هم اکنون در حال توزیع این میزان اعتبار در میان بخش های مختلف هستیم.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه