مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید فرماندار و نمایندگان تهران از کارخانه سیمان شهرری

فرماندار ری واعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس، از شرکت سیمان تهران، روستای امین‌آباد و بافت‌های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بازدید کردند.

اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اعم از سید محسن دهنوی، عبدالحسین روح‌الامینی، سیدعلی یزدی‌خواه و سید نظام‌الدین موسوی امروز(یکشنبه 17 آبان ماه) با همراهی حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرری از شرکت سیمان تهران که در سراسر فضای آن بنرهایی حاوی شعارهایی در حمایت از محیط زیست اعم از( شرکت سیمان تهران نمادی تعامل صنعت و محیط زیست یا حفظ محیط زیست ضامن بقای حیات) مشاهده می شد، روستای امین آباد و بافت های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بازدید کردند.

بازدید اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از کارخانه سیمان

نمایندگان تهران در ابتدا نشستی با مسئولان شرکت سیمان تهران داشتند که در آن وضعیت و مشکلات این کارخانه، نحوه توزیع سیمان، قیمت این محصول در بازار، میزان اشتغالزایی آن و مشکلات زیست محیطی که برای ساکنان پیرامون خود ایجاد می کند مورد بررسی قرار گرفت.

مسئولان شرکت سیمان تهران در ارائه گزارشی از وضعیت این مجموعه گفتند: این مجموعه یکی از بزرگترین کارخانه های تولید سیمان بوده که حاوی 4 کارخانه است که 13 درصد ظرفیت کشور و 50 درصد نیاز به این محصول در تهران را تامین می کند و در واقع یک هلدینگ محسوب می شود. مواد اولیه سیمان تولید شده در آن گچ، آهک وخاک رس بوده و در 7 ماه اولیه امسال 39/9 سیمان تولید کرده است.

بر اساس این گزارش سیمان جزء 7 صنعت استراتژیک است، ضمن اینکه سرانه مصرف سیمان در سال گذشته در خاورمیانه 1140 کیلو و در ایران 647کیلو بوده است.

ایران سال گذشته 14 میلیون تُن صادرات سیمان به کشورهایی همچون هند، بنگلادش، کویت، امارات متحده عربی، قطر، چین و عراق داشته است. اما روند کنونی در تولید و صادرات سیمان به گونه ای است که اگر به همین منوال پیش برویم در 15 سال آینده با کمبود سیمان مواجه خواهیم شد.

کارخانه سیمان ری از نظر جایگاه بعد از کارخانه سیمان خوزستان قرار دارد که 1600 اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و تمام خطوط تولید آن هم به سازمان محیط زیست وصل است و به صورت آنلاین چک می شود. از سوی دیگر بیش از 50 درصد مساحت این مجموعه را فضای سبز تشکیل داده است.

در پایان این نشست سیدمحسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از اقدامات بزرگی که در تهران برای کنترل قیمت سیمان انجام شد این بود که مردم به طور مستقیم سیمان مورد نیاز خود را از کارخانه تامین کنند، ضمن اینکه اصلاح نظام توزیع و ورود این بخش به بورس باید جهت تنظیم بازار سیمان در دستورکار قرار گیرد.

بازدید اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از کارخانه سیمان

در ادامه اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرده و با کارگران و مدیران بخش های مختلف گفتگو کرده و به طور مستقیم در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

نمایندگان تهران در مجلس در ادامه به منظور بررسی مشکلات مردم روستای امین آباد وارد این منطقه شده و با حضور در مسجد جامع امین‌الله این روستا که قرار بود در آن از خانواده شهدای مدافع حرم سرلک(فرمانده جبهه مقاومت)، فاطمیون و اسدی تجلیل شود، نشستی با امام جماعت این مسجد، معتمدین و نیروهای جهادی این روستا داشتند.

مطالبه امام جماعت روستای امین‌آباد از نمایندگان مجلس

امام جماعت مسجد جامع امین‌الله در ارائه گزارشی از وضعیت این روستا گفت: مردم روستای امین آباد در زمینه کشاورزی فعالیت دارند و 37 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده اند. همچنین 43 جانباز دفاع مقدس در این منطقه سکونت دارند.

وی با بیان اینکه مردم این روستا که در زمره مناطق محروم است همگی ولایی و علوی هستند، افزود: مسجد جامع امین‌الله که دارای 600 متر زمین برای برپایی نماز و مراسم مذهبی، 600 متر زیرزمین برای اجرای برنامه های فرهنگی و 400متر شبستان است از 9 سال قبل کلنگ زنی شده اما هنوز تکمیل نشده است.

امام جماعت مسجد جامع امین‌الله از نمایندگان حاضر در این نشست خواست تا از آنها برای اتمام ساخت این مسجد حمایت کنند.

توجه به مناطق حاشیه پایتخت مهم‌ترین برنامه مجمع نمایندگان تهران است

سید نظام‌الدین موسوی در ادامه در جمع معتمدین این روستا افزود: این منطقه شهیدپرور بوده و مشخص است که اکثریت جمعیت ساکن در آن نسبت به ولایت و انقلاب اسلامی متعصب هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از اقدامات و سیاست‌های کلی که مجمع نمایندگان تهران در این دوره از مجلس اجرا می‌کند، توجه به مناطق حاشیه تهران است که عموما محروم هستند و تلاش می‌کنیم که برای رفع مشکلات آنها گام اساسی برداریم.

وی تصریح کرد: تکمیل مسجد امین‌الله به عنوان پایگاه فرهنگی یکی از مهمترین اقداماتی است که دنبال خواهیم کرد، همچنین از معتمدین این روستا می‌خواهیم تا مشکلات اجتماعی و اقتصادی و وضعیت پروژه‌های این منطقه را احصا کرده تا بتوانیم در نشستی دیگر آنها را بررسی کنیم و حداقل در جهت رفع سه مورد از مشکلات مهم این منطقه اقدام کنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حلاوت شهادت و روحیه ایثار همچنان در این منطقه جاری و ساری است، تاکید کرد که باید برای محرومیت‌زدایی از این روستا به طور جدی برنامه‌ریزی کنیم.

تامین آب شرب و حقابه‌های کشاورزی مهمترین مطالبات روستای امین‌آباد است

سیدعلی یزدی‌خواه با یادآوری اینکه یکی از اعضای خانواده شهید سرلک خادم مسجد جامع امین‌الله بوده است، گفت: این روستا با مشکل تامین آب شرب و حقابه‌های کشاورزی مواجه است که رفع آنها را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

نمایندگان تهران در مجلس یازدهم حساسیت ویژه‌ای نسبت به وضعیت شهرری دارند

حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرری با یادآوری اینکه شهرستان ری بیش از 3 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که نشان می‌دهد مردم این منطقه ارق خاصی نسبت به اصول انقلاب اسلامی دارند، از اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی برای توجه به مسائل مرتبط با این منطقه قدردانی کرد و افزود: نمایندگان تهران در این دوره از مجلس حساسیت ویژه‌ای نسبت به وضعیت مردم شهرری داشته و برای محرومیت‌زدایی از این منطقه تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: ما در تلاش هستیم بیمارستانی 320 تختخوابی را در این منطقه احداث کنیم که اگر محقق شود، تحولی در حوزه سلامت شهرستان ری ایجاد خواهد شد.

توکلی تصریح کرد: در گذشته بخش عمده‌ای از آب شرب مورد نیاز شهرری از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شد، اما در شرایط کنونی از آب‌های سطحی برای تامین نیاز این بخش استفاده می‌کنیم، از سوی دیگر 17 روستای شهرری به آب تهران وصل شده‌اند. همچنین با تخصیص اعتبارات ارزش افزوده، سیمای روستاها دگرگون شده است.

فرماندار ویژه شهرری در پایان عنوان کرد: جاده‌های انتهای روستای امین‌آباد نیاز به ایمن‌سازی دارند و باید برای رفع مشکلات این بخش تدابیری اتخاذ شود. همچنین پیگیری ایجاد ساختمان 500 تختخوابی برای بیمارستان رازی این روستا باید در دستور کار قرار گیرد، از سوی دیگر به این نکته نیز توجه شود که برای تامین معیشت مردم این منطقه ردیفی در قانون بودجه ایجاد شود، ضمن اینکه کارخانه سیمان که با فعالیت در این محدوده سود اقتصادی به دست می‌آورد، باید یک نگاه حمایتی نیز به مناطق پیرامون خود داشته باشد.

مطالبه معتمدین حاضر در نشست نمایندگان تهران در مسجد جامع امین‌الله

یکی از معتمدین روستای امین آباد در ادامه از نمایندگان مجلس حاضر در این نشست خواست تا نسبت به تامین امکانات تفریحی برای جوانان این روستا اقدام کنند و یادآور شد که درکنار بیمارستان رازی این منطقه زمین گسترده مخروبه ای وجود دارد که می توان از آن برای ایجاد زمین فوتبال یا باشگاه های ورزشی استفاده کرد.

وی همچنین خواستار ایجاد مرکز درمانی 16 ساعتی برای ارائه خدمات درمان به مردم این منطقه شد.

در ادامه یکی از اعضای فعال در گروه‌های جهادی روستای امین‌آباد خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما بدون بهره‌مندی از حمایت دستگاه خاصی مبالغی را جمع‌آوری می‌کنیم و هر هفته بسته‌های حمایتی یا غذای مورد نیاز 500 خانواده بی‌بضاعتی که در این منطقه شناسایی کرده‌ایم را تامین می‌کنیم.

وی در پایان از نبود بانک‌های مختلف در این منطقه گلایه کرد و افزود: در این منطقه تنها یک بانک ملی وجود دارد که برای ارائه خدمات 17 هزار نفر جمعیت این منطقه کافی نیست.

بر اساس گزارش افراد بومی حاضر در این نشست روستای امین‌آباد دارای 17 هزار جمعیت رسمی و 7 هزار اتباع بیگانه ساکن در این منطقه است.

آمادگی قرارگاه جهادی مجلس برای حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد روستای امین‌آباد

دهنوی در ادامه افزود: ما در مجلس شورای اسلامی یک قرارگاه جهادی داریم که با کمک خیرین مبالغی را جمع‌آوری کرده و در اختیار گروه‌های جهادی مناطق مختلف قرار می‌دهیم تا بسته‌های حمایتی تهیه کرده و بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع کنند، بنابراین این آمادگی را اعلام می‌کنیم که بخشی از منابع در اختیار خود را جهت حمایت از خانواده‌های کم درآمد در اختیار گروه‌های جهادی این منطقه قرار خواهیم داد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید از بانک صادرات بخواهیم که در این روستا یک باجه ایجاد کند، ضمن اینکه با محوریت آقای یزدی‌خواه به عنوان نماینده تهران برای اعطای تسهیلات 10 میلیونی به 50 خانواده بی‌بضاعت اقدام کنیم.

برگزاری نشست‌های تکمیلی با مسئولان مربوطه در مجلس جهت رفع مشکلات شهرری

سیدمحسن دهنوی در ادامه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در جمع‌بندی بازدید صورت گرفته و تصمیماتی که در نشست‌هایی با مسئولان بخش‌های مختلف این منطقه اتخاذ شده است، افزود: امروز بازدیدی از مجموعه کارخانه سیمان شهرری داشتیم که ضمن بررسی خطوط تولید و صحبت با کارگران زحمتکش و مدیران این مجموعه در جریان طرح‌های توسعه‌ای این کارخانه نیز قرار گرفتیم. همچنین در رابطه با نقش این کارخانه در تامین نیازهای سیمان استان تهران و کاهش قیمت سیمان برای مصرف‌کننده تصمیماتی اتخاذ شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بررسی دغدغه‌های زیست محیطی که این کارخانه برای محلات اطراف خود ایجاد کرده است، از دیگر موضوعاتی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: بازدید از روستای امین‌آباد و محلات اطراف کارخانه سیمان و دیدار با خانواده شهدا و معتمدین این منطقه از دیگر برنامه‌های امروز اعضای مجمع نمایندگان تهران بود که طی آن در جریان مشکلات و مهمترین مسائل این روستا قرار گرفتیم و در جهت کمک به حل مسائلی پیرامون احداث درمانگاه، پارک و مجتمع ورزشی در این روستا تصمیم‌گیری شد.

وی تاکید کرد: ما در انتهای این بازدید به همراه فرماندار شهرری بازدیدی از بافت‌های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) داشتیم و مشکلاتی که در مسیر توسعه حرم و تملک بافت‌های فرسوده اطراف آن وجود دارد را بررسی کردیم و قرار بر این شد جهت رفع آنها ردیف اعتباراتی در بودجه سنواتی ایجاد کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار بر این شد بعد از این بازدید در مجلس شورای اسلامی جلسات تکمیلی هم با شهردار درخصوص بافت‌های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و هم با مسئولان بنیاد مستضعفان پیرامون مجموعه کارخانه سیمان و هم با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت بررسی وضعیت حوزه سلامت شهرری داشته باشیم تا بتوانیم برای رفع مشکلات این منطقه راهکاری اساسی ارائه دهیم./

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه