مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴۰ هزار ماسک بین هیأت‌های کهریزک توزیع می‌شود

آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) کهریزک، ۴۰ هزار ماسک بین هیأت‌های عزاداری این شهرستان توزیع کرده است.

 امسال همچون سال‌های گذشته امامزادگان استان تهران میزبان عزاداران امام حسین (ع) هستند و در فضای باز امامزاده‌ها با حفظ رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

توزیع بسته‌های معیشتی به جای غذای نذری در امامزاده

در منطقه کهریزک نیز در امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) از نخستین شب ماه محرم برنامه عزاداری امام حسین (ع) با حضور جمعیت برگزار شد، اما به منظور حفظ سلامت زائران و عزاداران، امسال توزیع غذای نذری صورت نگرفت و هزینه‌های آن برای تأمین بسته‌های معیشتی بین نیازمندان تخصیص یافت. بر همین اساس، بیش از یک هزار بسته معیشتی تهیه و تا نیمه محرم بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

توزیع ۴۰ هزار ماسک در هیأت‌های کهریزک

همچنین مرکز افق آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) کهریزک با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزای حضرت سیدالشهدا (ع) با حمایت اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ری اقدام به تهیه و توزیع ۴۰ هزار ماسک در بین هیأت‌های مذهبی و مساجد کرده است.

این ماسک‌ها از محل موقوفه فخرالدوله تأمین شده است و بین بیش از ۵۰ هیأت عزاداری امام حسین (ع) توزیع می‌شود که تاکنون بیش از ۱۵ هزار ماسک به هیأت‌های درخواست کننده، اهدا شده است و تا عاشورای حسینی تمام ماسک‌ها بین عزاداران و هیأت‌ها تقسیم خواهد شد.

 برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزاده ابراهیم و اسماعیل (ع) لغو شد

همچنین به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، برنامه روز تاسوعا و عاشورای حسینی که هر سال در امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) کهریزک با حضور صدها عزادار برپا می‌شد، لغو شده است و به دلیل جلوگیری از تجمعات این مراسم امسال برگزار نمی‌شود.

 امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) کهریزک از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) هستند که فضای این امامزاده بسیار قدیمی و دارای رواق ورودی آجری با طاقهای ضربی بوده که در سال ۱۳۷۵ مرمت و نوسازی شده است. محوطه بقعه نیز بسیار وسیع و بیش از ۹ هکتار وسعت است.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه