مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اخراج واسطه گر فروش قبور از آستان شیخ صدوق (ره)

ادعای رپیس اوقاف شهرستان ری در مورد قبرهای چند ده میلیونی در شهرری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: فرد واسطه‌ای که امورات دفن را در شهرستان پیگیری می‌کرد از آستان شیخ صدوق اخراج شده است.

حجت الاسلام مرتضی صادقی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با تایید کلیات صحبت‌های حجت‌الاسلام سیدعلی علامه، مدیر آستان شیخ صدوق و آرامستان ابن بابویه درباره وجود مافیای فروش قبر در تهران، اظهارداشت: یک آقایی در شهرری کلا امورات دفن را پیگیری می‌کرده است و ارتباطی به اداره اوقاف ندارد.
وی افزود: این شخص نه تنها در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و قبرستان‌های اطراف بلکه در قم هم امورات مختلف کفن و دفن را انجام می‌داده و از صفر تا صد امورات دفن را عهده دار شده و درصد خودش را از ولی میت می‌گرفته است.
حجت الاسلام صادقی گفت: ما این فرد واسطه را حذف کردیم و قرار شد اوقاف به طور مستقیم با خانواده ولی میت ارتباط داشته باشد.
وی افزود: اکنون دو-سه خانواده شاکی شده اند که ما فلان مبلغ را به این آقا پرداخت کرده ایم، اما شما می‌گویید فلان مبلغ به حساب اوقاف آمده است که ما گفتیم اطلاعی نداریم و مربوط به سال‌های گذشته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری یادآور شد: اکنون خانواده‌هایی که مبالغ مازاد پرداخت کرده اند از این فرد شکایت کرده اند و کار در مراحل حقوقی پیش می‌رود.
شایان ذکر است مدیر آستان شیخ صدوق گفته بود فردی که خود را مسئول دفن اموات در ابن‌بابویه، امامزاده عبدالله، شاه عبدالعظیم (ع) و حرم امام خمینی (ره) معرفی کرده بود از مردم برای فروش قبر ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد و با ارائه یک سند قدیمی قبر‌ها را در سامانه اوقات به مبلغ پنج میلیون تومان ثبت می‌کرد.
به گفته حجت الاسلام علامه بعد از مدتی اداره اوقاف با توجه به اسناد موجود به واقعیت پی برد و این فرد را اخراج کرد.
با انتشار این خبر این سوال برای ما باقی مانده است آیا اوقاف توانایی فروش قبر در بقاع متبرکه را ندارد؟ آنقدر بی حساب کتاب و بدون برنامه ؟ یا موضوع فقط سرپوش گذاشتن روی یک رسوایی بوده است .
امیدواریم کمی بعد وضعیت بقاع متبرکه شهرستان ری کمی سامان بگیرد تا تیتر خبرگزاری های کشور از اتفاقاتی که در این بقاع متبرکه نشویم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه