مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

توزیع آگهی ادارات، بین نشریات شهرستان ری قانونمند می شود/ دفتر خانه مطبوعات در شهرری راه اندازی می شود

جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات اصحاب رسانه شهرستان ری با حضور صفوی رئیس اداره ارشاد شهرستان ری و جمعی از خبرنگاران در محل اداره ارشاد ری برگزار شد.

در این نشست،  سید حسن صفوی، رئیس اداره ارشاد شهرستان ری با اشاره به تعدد رسانه های مجازی و مکتوب در شهرستان ری نسبت به سایر شهرستان ها و بروز تخلفات و سوء استفاده های مالی و بد اخلاقی رسانه ای از سوی عده معدودی از فعالان عرصه خبر، اظهار داشت: در بحث ویژه نامه ها هفته آینده جلسه ای با دو سه نفر از عزیزانی که مرتکب تخلف شده اند برگزار خواهیم کرد و نتیجه آن را به همه اعلام می کنیم.

وی، از اصحاب رسانه خواست یکدیگر را محدود نکنند و خبرنگاران در همه برنامه ها شرکت کنند و تلاش شود در جهت رفع مشکلات و معضلات شهر بدون موضع گیری و با فراغ بال در این مسیر گام بردارند.

رئیس اداره ارشاد شهرستان ری گفت: اصحاب رسانه سعی کنند خبرهای فرهنگی و هنری منطقه را به صورت  ویژه نگاه کنند و به خوبی پوشش دهند و برای ارتقاء شهرستان بخشی از روزنامه  خود را به اخبار فرهنگی اختصاص دهند.

صفوی در خصوص توزیع آگهی های ادارات بویژه شهرداری ها، اظهار داشت: همه خبرنگاران و دفاتر نمایندگی نشریات در شهرری با عشق در این حوزه کار می کنند که برای ادامه فعالیت فرهنگی این رسانه ها ضرورت دارد از طریق جذب آگهی هزینه های دفاتر تامین شود؛ اما فارغ از محدودیت هایی که به واسطه دستورالعمل ها و تصمیمات اداری و داخلی آنها صورت می گیرد، طی نامه ای از مقام عالی شهرستان درخواست می کنیم که با شهرداری ها و سایر ادارات مکاتباتی صورت بگیرد تا آگهی های مناقصه و مزایده را به نحو عادلانه ای بین نشریات فعال محلی و دفاتر سرپرستی روزنامه های سراسری توزیع کنند تا این عزیزان هم بتوانند به فعالیت فرهنگی خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: یکی از خواست های ما در روز خبرنگار هم تحقق این موضوع است؛ هرچند که به دلیل محدودیت ها و موانع قانونی و اداری نمی توانیم شهرداری ها، شرکت ها و ادارات را نسبت به توزیع آگه های خود به نشریات منطقه الزام نمائیم، اما از مقام عالی شهرستان تقاضا می کنیم که در بحث توزیع آگهی ها بین نشریات و رسانه های شهرستان ری از اصحاب رسانه حمایت کنند.

متولی فرهنگ شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در این شهرستان  شورای فضای مجازی نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه فضای مجازی در جامعه امروزی، به طور جدی پیگیر راه اندازی شورای فضای مجازی در شهرری هستیم و در این زمینه با فرمانداری مکاتبه کرده ایم که با موافقت اقای مجیدی مقرر شده بزودی جلسه ای با حضور پلیس فتا برگزار شود.

سید حسن صفوی، خانه مطبوعات را یکی از مهم ترین نیازهای اصحاب قلم دانست و تاکید کرد: سعی می کنیم با همکاری فرمانداری شهرستان ری، محلی را برای استقرار خانه مطبوعات اختصاص دهیم تا خبرنگاران برای پیگیری و تحقق حقوق صنفی خود جایگاه و پایگاه دائم و مشخصی داشته باشند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه