مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار: اصناف مزاحم باید از شهرستان ری خارج شود

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه بسیاری از اصناف مزاحم شهر تهران در گذشته بدون هیچگونه هماهنگی با اصناف این شهرستان در این مکان استقرار یافته است، گفت: صنوف مزاحم باید ساماندهی و در صورت لزوم از ری خارج شود.

حسین توکلی کجانی شامگاه دوشنبه در  جلسه رسیدگی به مشکلات اتحادیه های واحدهای صنفی شهرستان ری، اظهار کرد: فرمانداری پیگیر ساماندهی کارگاه هایی است که در گذشته بدون هماهنگی اتحادیه ها و اتاق اصناف ری در بخش های مختلف این شهرستان استقرار یافته اند.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات اصلی فرمانداری ویژه شهرستان ری ساماندهی کارگاه های استقرار یافته در بخش خاوران است، افزود: عمده این کارگاه مشاغل مزاحم داخل شهر تهران بوده اند که در گذشته بدون هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه های ری در خاوران استقرار یافته اند.

توکلی عنوان کرد: بسیاری از کارگاه ها و مشاغلی که در شهرستان ری استقرار یافته اند از شهر دیگری جواز فعالیت دریافت کرده اند که باید به سرعت ساماندهی شوند.

وی در ادامه شهرستان ری را یکی از نقاط اقتصادی مهم استان تهران و کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: این شهرستان به دلیل قرار گیری در کنار تهران پتانسیل خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی دارد که باید زمینه سرمایه گذاری در آن محقق شود.

توکلی ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش توسعه انبارها و دپو کالا به دلیل موقعیت خاص شهرستان ری می تواند منافع زیادی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

وی با اشاره به وسعت بالا و تنوع مشاغل مختلف در شهرستان ری، ابراز کرد: ساماندهی مشاغل موجود در شهرستان ری موجب توسعه سرمایه گذاری در این محل می شود که فرمانداری با جدیت به دنبال این امر است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه صنوف در حوزه اقتصادی کمک ویژه ای به دولت می کنند، خاطر نشان کرد: مشکلات واحدهای صنفی به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا باید پیگیری و برطرف شود و در این راستا تسهیلات کم بهره برای آنها درنظر گرفته شود و امور مالیاتی نیز باید در این رابطه همراهی کند.

توکلی ادامه داد: عمده درآمد کشور در گذشته از طریق نفت، مالیات و صادرات بود ولی با توجه به تحریم های ظالمانه هم اکنون درآمد دولت از طریق مالیات است، اما در حال حاضر باتوجه به آسیب هایی که برای صنوف پیش آمده است، اداره کل امور مالیاتی باید پیگیر رفع مشکلات صنوف باشد.

جلسه رسیدگی به مشکلات اتحادیه های واحدهای صنفی شهرستان ری عصر دوشنبه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان در محل اتاق اصناف برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه