مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معتادان متجاهر جنوب پایتخت به کمپ‌ها منتقل می‌شوند

مدیر بهزیستی شهرستان ری از انتقال و جمع آوری معتادین متجاهر در جنوب پایتخت خبر داد و گفت: طی سال ۹۸ حدود ۲۵ هزار و ۷۴۴ معتاد مورد درمان، بهبودی و ترک اعتیاد در این کمپ‌ها قرار گرفتند.

علی نعمتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری و اقامتی شفق در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در آغاز مجدد غربالگری ، ۳۰۰ معتاد متجاهر  جمع آوری شده به مدت ۲ هفته دوره قرنطینه را طی کرده و پس از تست نهایی کرونا در صورت منفی بودن  در مراکز ترک اعتیاد شهرستان ری توزیع خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: پذیرش، ترخیص و بازگشت معتادین متجاهر بر اساس حکم قاضی و دستور قضایی انجام شده که از طرف ستاد مقابله با شیوع کرونا مقرر شده مدت بیشتری در کمپ ها بمانند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: بازگشت معتادین به سطح شهر موجب بروز مشکلاتی در فضای شهری شد و با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی و همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و پلیس مبارزه با مواد مخدر از روز شنبه هفته جاری با مرکزیت مرکز ترک اعتیاد شفق، غربالگری و جمع آوری معتادین متجاهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه معتادین کرونایی تحت درمان قرار می گیرند، افزود: معتادین متجاهر جمع آوری شده به مدت دو هفته در مرکز شفق تحت مراقبت و کنترل قرنطینه ای قرار می گیرند و پس از این دوره به سایر مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می شوند.

نعمتی یادآور شد: معتادینی که تست کرونای آنها مثبت باشد جهت درمان های خاص به نقاهتگاه های سپاه پاسداران منتقل می‌شوند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه