مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ری: متخلفان ساخت وساز در بستر رودخانه ها شناسایی شوند

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه از دلایل اصلی وقوع سیلاب است، تاکید کرد: اداره‌های امور آب و منابع طبیعی شهرستان باید سریعا متخلفان را شناسایی کنند.

حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در جلسه ویژه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به مدیریت بحران در خصوص بررسی مشکلات و تعیین تکلیف نهایی مسیل سنگتراشان و چهلقز اظهار داشت: متخلفان ساخت و ساز در حریم مسیل سنگتراشان و چهلقز که موجب وقوع سیلاب در بخش خاوران می شود باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از هرگونه سیلابی در محور امام رضا(ع) و بخش خاوران باید مسیل سنگتراشان و چهلقز به صورت فنی و با مطالعات دقیق ایمن سازی شود، افزود: رفع مشکلات این ۲ رودخانه باید دغدغه تمامی دستگاه های متولی باشد.

توکلی کجانی ادامه داد: مسئولان تمامی دستگاه های اجرای شهرستان باید بدانند در گذشته موضوع پاسخگویی و مدیریت بحران در اختیار یک نهاد بود اما امروز بر اساس قانون جدید، همه دستگاههای اجرایی در مدیریت بحران حضور دارند و شرح وظایف آنان تعریف شده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: مسیر سنگتراشان و چهلقز بخش خاوران یکی از نقاط آسیب پذیر شهرستان ری در مواقع بارندگی است که با بارش های شدید این مسیر سیلابی و خطرآفرین میشود و بایستی نسبت به رفع موانع و مشکلات این مسیر اقدام شود.

شهرستان ری به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در پایین دست شهر تهران منبع سرریز رودخانه‌های سرخه حصار، کن و جاجرود است و همواره در معرض بحران‌های طبیعی نظیر سیل قرار دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) باجمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت وحسن آباد وچهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه و خاوران وقلعه نو است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه