مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ری: مسیل سنگتراشان و چهلقز بایستی بصورت فنی و با مطالعات دقیق ایمن سازی شود

فرماندار ری گفت: مسیر سیلاب ها سنگتراشان و چهلقز بدلیل ساخت و سازهای انجام شده در سنوات گذشته مسیر آن منحرف و در برخی از نقاط منجر به انسداد مسیل شده است در مواقع بارندگی به سیلاب تبدیل میشود که بایستی بصورت فنی و با اقدامات مطالعاتی دقیق، ایمن سازی مسیر سریعا اجرایی شود و ادارات امور منابع آب و منابع طبیعی شهرستان ری بعنوان متولی، نسبت به شناسایی متخلفین ساخت و ساز و معرفی به حوزه قضایی اقدام کنند.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه ویژه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به مدیریت بحران در خصوص بررسی مشکلات و تعیین تکلیف نهایی مسیل سنگتراشان و چهلقز اظهار داشت: در گذشته موضوع پاسخگویی و مدیریت بحران در اختیار یک نهاد بود اما امروز بر اساس قانون جدید، همه دستگاههای اجرایی در مدیریت بحران حضور دارند و شرح وظایف آنان مشخص شده است.
معاون استاندار تهران افزود: مسیر سنگتراشان و چهلقز بخش خاوران یکی از نقاط آسیب پذیر شهرستان ری در مواقع بارندگی است که با بارش های شدید این مسیر سیلابی و خطرآفرین میشود و بایستی نسبت به رفع موانع و مشکلات این مسیر اقدام شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: یکی از دلایل وقوع سیلاب، ساخت و سازهای صورت گرفته در بستر رودخانه هاست و رودخانه سنگتراشان و چهلقز نیز بدلیل ساخت و سازهای انجام شده در بستر این رودخانه که منجر به انسداد مسیل شده است در مواقع بارندگی به سیلاب تبدیل میشود که بایستی بصورت فنی و با اقدامات مطالعاتی دقیق، ایمن سازی مسیر رودخانه سریعا اجرایی شود و ادارات امور منابع آب و منابع طبیعی شهرستان ری بعنوان متولی، نسبت به شناسایی متخلفین ساخت و ساز و معرفی به حوزه قضایی اقدام کنند.
توکلی کجانی گفت: یکی از مطالبات مردم روستای چهلقز و سنگتراشان نصب پل عابرپیاده ایمن در طول رودخانه است زیرا پل فعلی بدلیل عدم ایمنی خطرساز است که با پیگیری فنی و علمی این مشکل می بایست برطرف شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه