مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رئیس سازمان زندانها با زندانیان زندان شهرری دیدار کرد

در راستای پیگیری بازدید رئیس قوه قضاییه از ندامتگاه شهرری که در روز جمعه پیش انجام شد، اصغر جهانگیر به اتفاق جمعی از مدیران سازمان زندان‌ها با حضور در این مرکز با تمامی زندانیان و کارکنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صبح روز سه شنبه، رئیس سازمان زندان‌ها همراه هیاتی متشکل از قضات ناظر زندان، مدیران ارشد حوزه‌های قضایی، بازرسی، امور اداری، روابط عمومی و بهداشت و درمان وارد ندامتگاه شهرری شد تا به درخواست‌ها و مشکلات در دو بخش کارکنان و زندانیان زن استان تهران رسیدگی کند.

در ابتدای این دیدار، جهانگیر با اشاره به لزوم رسیدگی ویژه به وضعیت زنان زندانی و ارتقای فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و مددکاری برای زنان که از نظر اجتماعی آسیب پذیرتر از مردان هستند، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، لازم است تا اواسط اسفندماه زمینه آزادی تمام زندانیان زن نیازمند جرایم غیرعمد و واجد شرایط با دریافت کمک از ستاد دیه و همچنین جرایم عمدی که سابقه دار نبوده و صرفا به دلیل ردمال در زندان به سر می‌برند با مساعدت شوراهای حل اختلاف، پیگیری مددکاران و کمک نیکوکاران و خیرین فراهم شود.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: در این زمینه ستاد دیه نیز آمادگی کمک به زنان نیازمند جرایم غیرعمد بدون رعایت سقف ارائه تسهیلات و خارج از نوبت را دارد و زمینه آزادی تمام افراد واجد شرایط به صورت فوق العاده تا قبل از پایان سال آزاد خواهند شد.

وی افزود: با توجه به آثار سوء اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی و بر اساس تاکیدات و موافقت ریاست قوه قضاییه به زودی در مراکز تمام استان‌های کشور اقامتگاه جهت نگهداری متهمانی که ناتوان از تودیع وثیقه و یا کفالت بوده، اما طی مهلتی دو هفته‌ای می‌توانند در این محل اقامت داشته باشند و سابقه زندان برای آنان درج نمی‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: این اقامتگاه به صورت مهمانسرا و دارای امکانات مناسب خواهد بود که اولین اقامتگاه در کرمان به صورت پایلوت ایجاد شده و طی یک ماه فعالیت، از ورود صد نفر متهم به زندان جلوگیری شده و دومین مرکز جهت متهمان زن استان تهران ایجاد خواهد شد.

جهانگیر همچنین گفت: خوشبختانه خانم‌ها نسبت به آقایان کمتر مرتکب جرم می‌شوند و در اکثر موارد به دلیل داشتن حس ترحم، عمدتا دچار فریب یا اغفال از ناحیه بستگان یا دوستان شده اند، از سوی دیگر اغلب زندانیان زن خانه دار و فاقد درآمد ماهیانه و مشخص هستند، به همین دلیل بیشتر نیاز به مساعدت‌های قضایی و توجه در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، به ویژه بهداشتی و رفاهی دارند.

وی ادامه داد: ورود به زندان حتی برای یک روز هم آسیب زاست ودر خصوص زندانیان زن این آسیب بیشتر است.

وی خطاب به مدیران زندان‌ها نیز گفت: در راستای کمک به بهداشت و درمان زندانیان طرح پزشکان خیر را در زندان‌ها عملیاتی کنید.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان افزود: از این فرصت پیش آمده برای خدمت استفاده کنید اگر امروز به وضعیت زندانیان و خانواده‌های آنان رسیدگی نشود فردا آثار سوء آن متوجه جامعه خواهد بود.

در ادامه رئیس سازمان زندان‌ها و هیات همراه با حضور در اندرزگاه زندان با تمامی زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و مشکلات و مسائل آنان را بررسی کردند.

۲۵ بهمن ماه رئیس قوه قضاییه از ندامتگاه شهرری (زنان) بازدید کرد و در جریان این بازدید ضمن حضور در جمع قضات و دادیاران زندان دستور داد حداکثر تا قبل از پایان سال ۹۸ ضمن پالایش زندانیان وضعیت بلاتکلیف‌ها، متقاضیان ازادی مشروط و همچنین اعطای مرخصی پایان حبس مشخص شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه