مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رئیس قوه قضائیه از ندامتگاه شهرری بازدید کرد

صبح جمعه ۲۵ بهمن ۹۸ و در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، رئیس دستگاه قضا از ندامتگاه شهر ری (زنان) بازدید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در بدو ورود در کارگاه‌های خیاطی، معرق کاری و قالیبافی ندامتگاه شهرری حضور یافت و به صورت چهره به چهره با مددجویان به گفتگو پرداخت و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه در جریان این بازدید ضمن حضور در جمع قضات و دادیاران زندان دستور داد حداکثر تا قبل از پایان سال ۹۸ ضمن پالایش زندانیان وضعیت بلاتکلیف‌ها، آزادی مشروط ها و همچنین اعطای مرخصی پایان حبس مشخص شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین هیأت قضائی را که به همراه خود به زندان زنان قرچک آورده بود، مأمور کرد که به تهران برنگردند و در محل زندان به بررسی وضعیت زندانیان و مستحقان تخفیف و عفو بپردازند و گزارش آن را هم به فوریت به حوزه ریاست قوه قضائیه اعلام کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین در جمع قضات حاضر در زندان دستور داد با عمل به قانون، از سختگیری‌های بلا وجه در مورد اعطای مرخصی و همچنین پذیرش وثایق خودداری شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین باز اجتماعی و اصلاح کردن زندانیان را وظیفه اصلی زندان دانست و بر قرار گرفتن زندان‌ها در این مسیر تاکید کرد.

وی در این بازدید وضعیت سابقه مددجویان و جرایم و اتهامات آن‌ها را پرس و جو کرد و ضمن استماع صحبت‌های آن‌ها، از آن‌ها خواست تا تفاضاهای خود را نوشته و برای بررسی ارسال کنند.

آیت‌الله رئیسی در رابطه با مددجویانی که نسبت به بلاتکلیف بودن پرونده خود گلایه‌هایی را مطرح کرده بودند، نکاتی را به مسئولان ذیربط متذکر شد.

در ادامه این بازدید وقتی یکی از زنان زندانی محکوم مالی از ممانعت خانواده همسرش برای ملاقات او و فرزندانش سخن گفت، آیت الله رئیسی تاکید کرد که با صدور دستور قضائی شرایط ملاقات این مادر با فرزندانش میسر شود.

رئیس قوه قضائیه همچنین در مورد محکومی که پرونده او بلاتکلیفی چند ماهه داشت، دستور پیگیری ویژه صادر کرد.

وی همچنین نسبت به مددجویی که با بدهی ۳۰۰ میلیونی در زندان است و خود را تولیدکننده معرفی کرد، خطاب به مسئولان ذی ربط تاکید کرد که تقاضای این زندانی مورد بررسی قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه و پس از بازدید از کارگاه‌های زندان، به اندرزگاه رفت و پس از حضور در واحد مددکاری، از سالن‌های زندان بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه با حضور در سالن‌های زندان و با مطالعه تقاضاهای مددجویان، در برخی موارد دستورات لازم را صادر کرد.

مشکلات اغلب زندانیان در رابطه با آزادی مشروط، اعسار، عدم رضایت شکات در پرونده‌های مالی بود که رئیس قوه قضائیه مورد به مورد به سوالات و درخواست‌های مددجویان پاسخ داد و در این زمینه نیز دستوراتی را به مقامات قضائی داد.

وی همچنین در رابطه با دو مددجو که اهل ایلام بودند و تقاضای حضور در زندان شهر خود برای سپری کردن دوران محکومیت را داشتند، خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد که شرایط انتقال این دو زندانی و همه افراد مشابه که چنین شرایطی را دارند فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی پس از شنیدن سخنان مددجویان، طی سخنانی در جمع زندانیان مالی، از آن‌ها خواست که تقاضاهای خود را به صورت مکتوب ارائه کرده و در رابطه با جلب رضایت شاکی تلاش کنند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن حضور در بند مادران زندانی به رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها پرداخت و وضعیت شرایط زندان و نحوه تأمین مایحتاج کودکان این مادران زندانی را از مددکار مربوطه جویا شد و نسبت به رسیدگی‌های ویژه بهداشتی و درمانی به مادران و فرزندان آن‌ها تاکید کرد.

طی روزهای گذشته نیز در راستای برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضائیه و سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری و در اجرای دستورالعمل ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تعداد ۶۰ نفر از زندانیانِ زن ندامتگاه تهران با اعطای مرخصی پایان حبس (زنانی که باقیمانده حبس آن‌ها کمتر از ۴ ماه است) آزاد شدند و در مجموع تعداد زنان آزاد شده ۱۰ درصد مجموع کل زندانیان زن زندان قرچک می‌باشد همچنین حسب دستور ریاست قوه قضائیه تعدادی از زنان که واجد شرایط عفو بودند لیست آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی قرار گرفت همزمان تعداد ۵۰ نفر از زنان زندانی نیز به همین مناسبت به مرخصی چند روزه اعزام شدند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.