مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همایش بزرگداشت شیخ کلینی (ره) در فشافویه برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، دومین نشست برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت «شیخ کلینی (ره)» 24 دیماه با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، حجت الاسلام میثم درگاهی امام جمعه فشافویه، فیض الله امامی بخشدار حسن آباد، محسن تاجیک شهردار حسن آباد، احمد قدرتی نایب رئیس شورای حسن آباد و سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در دفتر امام جمعه شهرری برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در این نشست گفت: شخصیت «شیخ کلینی (ره)» در تاریخ اسلام بسیار برجسته بوده و ایشان در امانت و عدالت، تقوی و فضیلت، حفظ و ضبط احادیث که همه از شرایط یک فرد محدث موثق جامع الشرایط بوده است، مانند نداشت.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ری تصریح کرد: این مراسم در قالب بزرگداشت و با محوریت نهادهای بخش فشافویه و هدایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برگزار شود.

در ادامه جلسه، هر یک از حاضران به ارائه پیشنهادات خود درخصوص کیفیت مراسم بزرگداشت شیخ کلینی(ره) پرداختند.

گفتنی است، ابوجعفر محمدبن یعقوب کلینی رازی معروف به ثقه الاسلام کلینی، صاحب کتاب گرانقدر «کافی» یکی از چهار کتاب معروف شیعه و مشهورترین دانشمند و فقیه و محدث نامی شیعه در نیمه اول قرن چهارم هجری است.

کلینی از روستای کلین در 38 کیلومتری شهرری و نزدیک حسن آباد قم بود که در زمان امام عسگری (علیه السلام) در همین روستا بدنیا آمد.

آرامگاه پدر شیخ کلینی (یعقوب بن اسحاق) که از بزرگان شیعیان آن روز بوده هم اکنون در قریه کلین و زیارتگاه مردم آن سامان است.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه