مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اولین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی استان تهران در شهرری برگزار شد

مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش پرورش شهرستان استان تهران در این آیین اظهار داشت: این جشنواره با هدف انتقال و تبادل تجربه‌ها، معرفی توانمندی‌های دانش آموزان در حوزه فرهنگی هنری به نمایش درآمده است.

علی رمضانی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی یکی از مهمترین ظرفیت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت در کنار مدارس هستند، تصریح کرد: این کانون‌ها می توانند زمینه برقراری مهارت‌های ارتباطی، حرفه‌ای و فعالیت‌های گروهی و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را مهیا کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان فقط ۱۵ درصد از ۲۴ ساعت را در مدارسی سپری می کنند، عنوان کرد: کانون‌های تربیتی فضای مناسبی برای سپری کردن ۸۵ درصد از اوقات فراغت دانش آموزان است که باید بیش از این مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

رمضانی: برگزاری کلاس‌های قرآنی، کلاس‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف، کلاس‌های استعداد یابی ورزشی باید در دستور کار مسئولان کانون‌های فرهنگی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار میلیون دانش آموز در کانون‌ها تربیتی استان تهران فعالیت دارند، تصریح کرد: تمام نیاز دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف با توجه به ظرفیت و استعدادها در کانون‌ها تامین می شود.

رمضانی با اشاره به اینکه کانون‌هاب تربیتی از کمبود بودجه رنج می برند، اظهار داشت: ظرفیت برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در کانون‌های فرهنگی وجود دارد ولی باید ردیف بودجه مناسبی نیز برای آن تعریف شود.

رمضانی در پایان با اشاره به بودجه ۵۶هزار میلیارد تومانی آموزش وپرورش، ابراز کرد: بودجه کانون‌های پرورشی در جهت رونق و شکوفایی استعداد دانش آموزان کافی نیست و باید مسئولان تجدید نظر جدی در این زمینه انجام دهند.

معاون پرورشی شهرستان‌های استان تهران در ادامه این برنامه اظهار داشت: برگزاری جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی شهرستان‌های استان تهران یکی از برنامه‌هایی است که می تواند بخشی از فعالیت‌های حوزه پرورشی آموزش و پرورش را به تصویر بکشد.

مجتبی هاشمی با اشاره به اینکه در این جشنواره کانون‌ها فرهنگی شهرستان‌های استان تهران گردهم آمده اند تا با کارکرد، خلاقیت آفرینی و فعالیت‌ها یکدیگر در فصول مختلف کاری آشنا شوند، عنوان کرد: فعالیت‌ها و دستاوردهای کانون‌ها به صورت نمایشگاهی، کارگاهی و فروشگاهی در۳۰غرفه فرهنگی، هنری، تجسمی، صنایع دستی، ادبی و رسانه‌ای در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این جشنواره یکی از برنامه‌هایی است که می تواند بخشی از فعالیت‌های حوزه پرورشی و تلاش دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران را به تصویر بکشد.

هاشمی اضافه کرد: این جشنواره از ۲۵  تا ۲۶ آذر ماه در کانون تربیتی سمیه برگزار شد و۵۰۰ دانش آموز طی مدت ۲ روز از این جشنواره بازدید کردند.

در حاشیه این جشنواره سیاه چادرهای روستایی، کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی، خوشنویسی، پرورش گل و گیاه و نجوم برپا شد و دانش آموزان به اجرای سرود، نمایش، نقاله خوانی، موسیقی سنتی و نمایش ورزش‌های رزمی، دومینو، پخت آش و شیرینی های محلی پرداختند.

اولین جشنواره دستاورد کانون های فرهنگی تربیتی شهرستان‌های استان تهران امروز سه شنبه با حضور محمد صیدلو مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و جمعی از مسئولان و دانش آموزان مقاطع مختلف استان تهران در کانون سمیه شهرری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه