مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرح جامع باقرشهر بازنگری شد

در نشست تخصصی معاون  راه و شهرسازی استانداری تهران با شهردار باقرشهر و صاحبنظران شهرداری، طرح جامع باقرشهر بازنگری شد. این طرح در سال ۸۶ تصویب شده است که با توجه به مهلت ده ساله، تاریخ اعتبار اجرایی آن در سال ۹۶ به پایان رسیده است و بازنگری آن توسط گروه مهندسین و مشاورین پرداراز شروع شده است.

خانم مهندس باقری معاون راه و شهرسازی استانداری تهران در این جلسه حمایت خود را از حقوق شهرداری های استان تهران در ارائه نظر و تایید طرح های کلان شهر تهران به جهت همجواری این کلانشهر با شهرهای استان تهران و تاثیرگذاری تصمیم سازی های شهری و روستایی اعلام کرد و گفت تاکید بنده در جلسات شورای عالی استان بر این بوده است که بررسی طرح هایی که شهرداری های استان را تحت تأثیر قرار می‌دهند باید با حضور شهرداران شهرها باشد و نقطه نظرات عمومی آنها مورد مطالعه و بررسی در طرح ها قرار گیرد .

معاون راه و شهرسازی استانداری تهران سهم نگاه بومی را در تهیه طرح جامع شهر ها بسیار مهم دانست و گفت نیاز سنجی بومی از ضروریات معماری و مهندسی در شهرسازی است که باید در تهیه طرح جامع شهری لحاظ گردد. در این راستا بهترین مرجع نظردهی ،شوراهای اسلامی شهرها هستند که نمایندگان مردم به شمار می روند . وی جای حل مشکلات شهری را در طرح جامع شهرها باز دانست و گفت پیشنهاد من این است که قبل از تصویب طرح جامع حتما جلسه‌ای با ادارات شهر خود داشته باشید و نقطه نظرات ایشان را جویا گردید.

خانم مهندس باقری همچنین با تاکید بر سهم بالای نظارت و مدیریت شهری در پیشگیری و مدیریت بحران افزود: در بهار امسال تجربه خوبی برای مدیریت بحران شهرها به دست آمد .عدم ساخت و ساز در مسیل ها و مسیرهای رودخانه و دیگر نقاط حادثه‌خیز در طرح جامع لحاظ می‌شود اما اجرا و تغییرات پس از آن در حیطه مدیریت شهری است که باید به جد و با تاکید ،رعایت گردد . تجربه بحران نوروزی در برخی شهرها نشان داد بی‌توجهی به همه نکات و نقاط طرح جامع ممکن است تبعاتی را داشته باشد که در سیل پلدختر و آسیب ابنیه ساخته شده در مسیل و بستر رودخانه ها نمونه آن را دیدیم .به نظر من پیشگیری بحران بسیار مهم تر از مدیریت بحران است برای مثال همانطور که اشاره شد لایروبی انهار و کانال های باقرشهر قبل از بهار کمک زیادی در پیشگیری از بحران سرریز شدن رودخانه کن داشت.

بنا به گفته معاون راه و شهرسازی استانداری تهران  در صورتی که طرح جامع باقرشهر پس از بازنگری و تصویب اجرا گردد این شهر از بهترین شهرهای استان تهران خواهد شد .

علیرضا ناصری پور شهردار باقرشهر در این جلسه توجه به وضعیت فعلی کالبدی شهر ،عوامل بحران های طبیعی شهر اقلیم جغرافیایی و موقعیت قرارگیری شهر و بهره‌مندی از نگاه و نیازسنجی بومی را از اولویت های مورد توجه در تهیه به این طرح دانست.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه