مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ببینید | خطر در کمین بقعه بی بی شهربانو

بی‌‌بی شهربانو در بالای کوهی در شهر ری واقع شده‌ و بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد. می‌گویند قبل از آن‌که مدفن همسر امام سوم شیعیان شود، نیایشگاهی برای برپایی آیین مهر بوده‌است. این بنای تاریخی و ارزشمند حالا به نظر می‌رسد چندان حال خوبی ندارد و رطوبت در همه جای آن دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، بی‌‌بی شهربانو در بالای کوهی در شهر ری واقع شده‌ و بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد. می‌گویند قبل از آن‌که مدفن همسر امام سوم شیعیان شود، نیایشگاهی برای برپایی آیین مهر بوده‌است. این بنای تاریخی و ارزشمند حالا به نظر می‌رسد چندان حال خوبی ندارد و رطوبت در همه جای آن دیده می‌شود.

تقریبا رطوبت در هر دو گنبد بنا دیده می‌شود. گنبد فیروزه‌ای که سال قبل به دلیل داشتن ترک‌هایی خبرساز شده بود هم رطوبت زده‌است. ترک‌ها با هزینه‌‌ای که کارخانه سیمان کرده بر طرف شده اما هنوز بنا به درستی آسیب‌شناسی نشده‌است.

گنبد خشتی بقعه اما خیلی مهم‌تر است. در واقع قدیمی‌ترین بخش بناست و احتمالا هزار سال قدمت دارد. زیر این گنبد از سنگ ساخته شده و حالا همه آن سنگ‌ها رطوبت زده‌است. مشخص است که رسیدگی درستی به این بنا نمی‌شود. بنایی که در اختیار اوقاف است و در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه