مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

استاندار تهران: اوضاع ‌شهرهای فاقد “شورا” را شخصا پیگیرم

استاندار تهران گفت: شهرهای باقرشهر، کهریزک و قرچک جزو شهرهای بدون شورا هستند که تاکنون برنامه دیدار مردمی در جایگاه قائم مقام شورای اسلامی شهر در این مناطق در راستای رفع مشکلات و معضلات مردم برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ علیرضا فخاری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به مشکلات شهرهای بدون شورا در استان تهران اظهار داشت: شهرهای باقرشهر، کهریزک و قرچک جزو شهرهای بدون شورا هستند که تاکنون برنامه دیدار مردمی در جایگاه قائم مقام شورای اسلامی شهر در این مناطق در راستای رفع مشکلات و معضلات مردم برگزار شده است.

وی در خصوص میزان رضایت یا نارضایتی مردم از عملکرد شهرهای فاقد شورا افزود: رضایت مردم بهترین مبنا برای وجود شوراهاست اما درحالی‌که قائم مقام نیز قدرت کنترل عملکرد شهرداری‌ها را داشته باشد.

استاندار تهران در ادامه گفت: در شهرهای فاقد شورا قائم مقامی به استاندار محول می‌شود، اما استاندار توان و زمان کافی برای کنترل اوضاع را ندارد و اغلب شهرداران نیز با ایجاد شرایط متعادل تلاش می‌کنند، بدون درنظرگرفتن قوانین و مقررات مردم را راضی نگه دارند.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌صورت مطلق نمی‌توان گفت عملکرد شهرداران شهرهای فاقد شورا بهتر است تصریح کرد: فلسفه وجودی شوراها در همفکری و همگرایی ظرفیت‌ها و اتخاذ تصمیماتی خواهد بود که حاصل تفکر و برنامه‌ریزی گروهی است.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: شوراها به‌صورت متمرکز و پیوسته در شهر مستقر بوده و نسبت به نیازهای مردم تسلط و آشنایی کامل دارند و نیز با وجود تجربه‌ اداره شهرها بدون شورا قبل از قانون تأسیس شورا دور از انصاف است که بگوییم شهرداری که شورا ندارد عملکرد بهتری دارد.

منبع تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه