مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ری: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند اقدامات پیشگیرانه است

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اجرای اقدامات پیشگیرانه در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز همواره اثرگذاری و نتیجه بهتری نسبت به برخوردهای قانونی و اجرای احکام تخریب و قلع بنا داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی انعکاس ری؛مهدی باب الحوائجی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مشترک با پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی شهرستان ری با اشاره به اهمیت افزایش بازرسی و گشت های نظارتی در ساخت و ساز در بخش های تابعه شهرستان، اظهار داشت: این امر نیازمند طراحی یک سیستم کارآمد و قوی جهت انجام بازرسی و گشت های نظارتی است.

وی افزود: در موضوع شرح وظایف و اختیارات قانونی شهرداری ها و دهیاری های کشور، خوشبختانه قانون گذاران مصوبات خوب و اثرگذاری را در اختیار شهرداران و دهیاران قرار داده اند که آنها می توانند در موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ضمن بهره مندی از این مواد قانونی به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

باب الحوائجی ادامه داد: همه ما به عنوان خادمان مردم و مسئولان مدیریت امور شهرستان موظف به تبعیت و اجرای کامل قانون به عنوان فصل الخطاب تمامی موضوعات بوده و باید با اراده قوی و اقدامات مؤثر در مسیر اجرای قانون و جلوگیری از تضییع حقوق عامه گام برداریم.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: حرکت ما در مسیر قانون باید بر اساس اصل «پیشگیری بهتر از درمان است» باشد؛ بویژه در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز و احقاق حقوق بیت المال همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه مانند طراحی سیستم بازرسی کارآمد و مؤثر بسیار کم هزینه تر از اقدامات قهری و برخوردهای قانونی پس از وقوع تخلفات توسط افراد سودجو است.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: انتظار ما از ادارات و دستگاه های متولی موضوع از جمله شهرداری ها و اداراتی مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در ابتدا اتخاذ تمهیدات مناسب جهت افزایش میزان بازرسی و گشت های نظارتی و در مرحله بعد اجرای کامل و قاطع قوانین موجود در این حوزه است تا با همدلی و همراهی تمام مدیران و مسئولان شهرستان بتوانیم در موضوع ساماندهی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تضییع حقوق عامه گام های مؤثری را برداشته و به تبع آن موجبات رضایت عموم مردم را فراهم آوریم.

در این جلسه که با حضور رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، رؤسای حوزه های قضایی بخش های تابعه، بخشداران و شهرداران تابعه، رؤسای ادارات و دستگاه های مرتبط شهرستانی برگزار شد، موضوعاتی از جمله ارائه گزارش اداره جهادکشاورزی، بخشداران و شهرداران تابعه پیرامون عملکرد سه ماهه در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز ارائه گزارش اداره مدیریت منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شهرستان پیرامون اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار داشت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه