مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

افتتاح مرکز خیرساز خدمات جامع سلامت در روستای نظامی ری

مرکز خیرساز خدمات جامع سلامت روستایی اسلام آباد نظامی در بخش مرکزی شهرستان ری با حضور معاون وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر مسؤولان شهرستانی با اعتبار 12 میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ مرکز خدمات جامع سلامت روستای «اسلام آباد نظامی» امروز با حضور حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، داود خداقلی زاده دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا و جمعی دیگر از مسؤولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح  4 هزار پروژه بهداشتی در کشور طی دو سال

حسین فرشیدی معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت در این آیین اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از 4 هزار پروژه بهداشتی در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: درمان و بیمارستان نیز بخش قابل توجهی از حوزه بهداشت است اما پرداختن به بهداشت با این رویکرد که از بروز بیماری‌های جسمی و روان پیشگیری شود باید در اولویت قرار گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: در حوزه بهداشت دغدغه درمان را نداریم بلکه پیشگیری جزو دغدغه‌های مهمی است که باید سازوکاری فراهم شود تا افراد سالم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

فرشیدی با بیان اینکه کشور ما در دنیا در حوزه درمان آورده بسیار خوبی دارد تصریح کرد: دولت به عنوان تعهد برای اجرای برنامه‌های بهداشتی پای کار آمده و رئیس جمهور بهداشت را مقدم بر درمان می‌داند لذا باید بر اساس همین رویکرد برای خدمات رسانی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی در ری هنوز دسترسی مناسب به خدمات بهداشتی ندارند ابراز کرد: نقش مردم در ایجاد فضای فیزیکی به عنوان پایه و اساس خدمات درمانی و بهداشتی است لذا مردم دوستدار سلامت تحت عنوان داوطلبان یا سفرای سلامت شناسایی می‌شوند و در برنامه سلامت خانواده محور به‌منظور ارتقای سواد سلامت به‌کار گرفته می‌شوند.

جنوب تهران جزو فقیرترین نقاط کشور از لحاظ خدمات بهداشت است 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه موضوع پیشگیری از بیماری در اولویت برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد اظهار کرد: در دو سال گذشته 25 پروژه بهداشتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز و اکنون در حال اتمام است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مأموریت رسیدگی و ارائه خدمات به جنوب تهران را دارد و در مدت دو سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان توسط خیرین سلامت اهدا شده که بیشتر صرف مادران باردار شده است.

قناعتی در ادامه گفت: جنوب شهر تهران جزو فقیرترین نقاط کشور از لحاظ رسیدگی‌های بهداشتی است و بیشتر بیماستان‌ها در شمال و مرکز شهر تهران مستقر است که دسترسی را برای ساکنان جنوب دشوار خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر 80 پروژه بهداشتی دیگر که دستور کار آن مشخص و از پیش تعیین شده است در استان تهران اجرایی شود به استاندارد سرانه بهداشتی نزدیک شده و امیدواریم با کمک خیرین خدماتی در شأن مردم جنوب تهران ارائه شود.

14 فقره از اراضی روستایی شهرستان ری آماده واگذاری به وزارت بهداشت است

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز بیان کرد: جنوب تهران و به ویژه شهرستان ری از نظر سرانه‌های بهداشتی جزو مناطق محروم محسوب می‌شود لذا برای کاهش این مشکلات به وزارت بهداشت و درمان اعلام آمادگی شده است.

بشارت تصریح کرد: 14 فقره از اراضی روستایی شهرستان ری آماده واگذاری به وزارت بهداشت است تا با کمک این نهاد کار ساخت مراکز بهداشت و درمان و تأمین پرسنل تأمین شود و شاهد افزایش مراکز بهداشت و مراکز جامع سلامت شبانه روزی در منطقه باشیم.

احداث مرکز سلامت نظامی با اعتبار 12 میلیارد تومان

علی تاجدار رئیس اداره بهداشت شهرستان ری با اشاره به اینکه این مرکز توسط خیّر در زمینی به مساحت 600 مترمربع با اعتبار 12 میلیارد تومان احداث و با همت دهیاری آبرسانی و برق رسانی شد، گفت: این مرکز جامع سلامت به جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر از روستای اسلام آباد نظامی و اطراف آن در حوزه‌های پزشک عمومی، دندانپزشکی، خدمات سرپایی، مراقبین سلامت، خدمات بارداری، واکسیناسیون و غیره خدمات‌دهی خواهد کرد.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه