مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آمادگی کامل شهرستان ری برای میزبانی از زائرین اجتماع عظیم ‌دلدادگان حسینی در پیاده روی اربعین

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری: امسال در شهرری میزبان نزدیک به ۵ میلیون نفر از دلدادگان اباعبدالله در قالب مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی می باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛به گزارش اداره روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، محمد بشارت ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد اربعین حسینی شهرستان ری، اظهار داشت: حضور پرشور جوانان در مراسمات آیینی سطح کشور و به ویژه شهرستان ری از جمله آیین مسلمیه، عزاداری‌های ماه محرم، ایام باسعادت عید غدیر و همچنین مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: بیش از یک دهه از مراسم پیاده‌روی اربعین می‌گذرد و روز به روز به تعداد دلدادگان حسینی در این مراسم افزوده می‌شود و گروه‌های چند ۱۰ نفره سال‌های نخست، امروز به اجتماع عظیم جاماندگان و دلدادگان حسینی که در حدود پنج میلیون نفر پیش‌بینی می‌شود رسیده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به زائران و دلدادگان حسینی جلساتی با مدیران ارشد شهرستان ری برگزار شده تا فضای وفاق و همدلی در اقصی نقاط شهرستان حاکم شود و در این راستا کمیته‌های ۱۲ گانه برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان حسینی تشکیل شده است.

بشارت تصریح کرد: آسیب‌شناسی سال‌های گذشته انجام‌ شده و کمیته‌های فرهنگی و زائران، بهداشت و سلامت، حمل و نقل و امور ترافیکی، بازرسی و ارزیابی عملکرد، امنیتی، اجرایی و هماهنگی، محورهای مواصلاتی، اطلاع رسانی و رسانه، آمار، مدیریت بحران، جانمایی موکب‌ها و پشتیبانی و تبلیغات محیطی تشکیل و وظایف کمیته‌ها برای نخستین بار تدوین شده است.

وی ادامه داد: فضای خدمات‌رسانی به جاماندگان و دلدادگان حسینی در اربعین را از سطح شهرستانی به سطح ملی ارتقا دادیم و شیوه‌نامه اجرایی موکب‌ها توسط شهرداری تهران ارائه شد که مدیریت مستقل تمامی موکب‌ها توسط شهرداری انجام می‌شود.

معاون استاندار تهران ابراز داشت: دبیرخانه دائمی ستاد اربعین با محوریت شهرستان ری در استانداری تهران تشکیل و تلاش می‌کنیم تا پس از اجرای این مراسم شیوه‌نامه ملی آئین راهپیمایی جاماندگان و دلدادگان حسینی را نیز تدوین کنیم.

بشارت با بیان اینکه در کمیته آمار تمامی اطلاعات مربوط به جمعیت، منابع، اقلام توزیعی و تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها احصا می‌شود، اظهار داشت: تا به حال درخواست برپایی ۳۰۰ موکب در شهرستان ری به ثبت رسیده که در روزهای آینده تا ۵۰۰ موکب نیز خواهد رسید، اما همچنان خواستار تعداد بیشتری موکب جهت خدمت‌رسانی بهتر به زائران هستیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های شهرستان ری موضوعات حمل‌ونقلی است، زیرا در انتهای مسیر پیاده‌روی قرار داریم و نیاز به خدمات‌رسانی بیشتری در این حوزه وجود دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به خدمات‌دهی به سایر مسیرها گفت: مسیر اصلی از میدان امام حسین علیه السلام تا آستان حضرت سیدالکریم علیه السلام در شهرری می باشد، اما در کنار آن خدمات‌رسانی در مسیرهای جاده های ری ورامین، باقرشهر و کهریزک و بزرگراه شهید رجایی نیز وجود دارد که برنامه‌ریزی های لازم جهت استقرار موکب‌ها در این محورها نیز انجام شده است.

بشارت با اشاره به تمهیدات ترافیکی مراسم ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ۵ قطار بین‌شهری در محور ورامین در ساعات مختلف پیش‌بینی‌شده و خدمات‌رسانی مترو در روز اربعین و برای شرکت‌کنندگان مراسم پیاده‌روی جاماندگان رایگان خواهد بود. همچنین به‌منظور جلب رضایت شهروندان و زائرین گرامی ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه تاکسی ون برای تهران و ۱۶۰ دستگاه اتوبوس برای شهروندان ورامین و اسلامشهر در نظر گرفته شده که در تلاش برای افزایش این تعداد هستیم.

بشارت عنوان کرد: در حدود ۳۰ درصد موکب‌ها فرهنگی هستند و جانمایی لازم انجام‌شده و تیم‌های عملیاتی آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری به صورت شبانه‌روزی کار عملیاتی را آغاز می‌کنند.

زائران و دلدادگان حسینی در حرم سیدالکریم (ع) به یک سلام بسنده کنند

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، معاون علمی فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم علیه السلام بابیان اینکه بیش از ۴۵ جلسه برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در سطح شهرستان تشکیل شده است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم کسانی که در آیین پیاده‌روی اربعین مسیر طولانی میدان امام حسین تا شهرری را طی می‌کنند توشه فرهنگی همراه خود به ارمغان ببرند.

وی افزود: رسانه‌ها باید این حرکت عظیم را که پس از پیاده‌روی کربلا، بزرگ‌ترین اجتماع پیاده‌روی محسوب می‌شود به بهترین شکل و در قالب‌های مختلف منتشر و به گوش جهانیان برسانند، زیرا با جنگ نابرابر رسانه‌ای دشمن مواجه هستیم و رسانه‌ها باید با تمام ظرفیت تلاش کنند.

سخنگوی ستاد اربعین شهرستان ری در ادامه گفت: امسال موکب‌های فرهنگی در طول مسیر پیاده‌روی افزایش یافته و حدود ۴۰ موکب فرهنگی در روز اربعین در شهرستان ری مستقر خواهد بود، همچنین ۳ موکب کودک و نوجوان نیز دایر خواهد شد.

عرفاتی تصریح کرد: امسال توجه به قرآن در مراسم پیاده‌روی بیشتر شده و در این راستا پردیس قرآنی تهیه شده که برنامه‌هایی مثل قرآن بخوانید جایزه بگیرید و اهدای هدایای فرهنگی و قرائت بیانیه و امضای طومار و غیره در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در روز اربعین از ساعات ابتدایی صبح نواها و نغمه‌های متناظر با اربعین در حرم مطهر پخش می‌شود و ساعت ۱۰:۳۰ زیارت اربعین با نوای احمد زین العابدین قرائت می‌شود و پس از اقامه نماز ظهر و عصر نیز زیارت اربعین با نوای حمید رمضانپور و سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی عسکر برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان ری با تمام ظرفیت آماده پذیرایی است، اما با این حال به دلیل برخی محدودیت‌ها از زائران و دلدادگان حسینی درخواست داریم به زیارت با یک سلام بسنده کرده و از توقف طولانی مدت در حرم سیدالکریم خودداری نمایند تا فرصت زیارت و حضور برای سایرین نیز فراهم شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه