مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی امسال در نیروگاه برق ری تولید شد

مدیرعامل نیروگاه برق ری با اشاره به تولید برق حداکثری این مجموعه در روزهای پیک مصرف تابستان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص توسط واحدهای این نیروگاه تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛حمید بادرستانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید حداکثری متنوع‌ترین نیروگاه گازی کشور در تابستان امسال، اظهار داشت: بیش از دو سوم پیک مصرف برق تابستان را سپری کرده‌ایم.

وی افزود: همزمان با افزایش دمای هوا شاهد کاهش راندمان واحدهای نیروگاهی به دلیل مسائل فنی و افزایش تقاضای مصرف برق در پی استفاده هر چه بیشتر از سامانه های سرمایشی هستیم که این ۲ مسئله فشار زیادی بر نیروگاه‌ها و صنعت برق وارد می‌کند.

این مسئول ادامه داد: با این وجود همکاران ما با انجام تعمیرات با کیفیت و به موقع و افزایش آمادگی واحدهای این نیروگاه توانسته‌اند در پیک تابستان امسال حداکثر تولید برق را داشته باشند.

مدیرعامل نیروگاه برق ری تاکید کرد: استمرار این وضعیت موجب شده است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۱.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص توسط واحدهای این نیروگاه به صورت مطمئن و مستمر تولید شده و در اختیار شبکه سراسری و مشترکان قرار گیرد.

نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد و این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه