مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پانزدهمین احیای قرآنی شب عاشورا از سوی مجمع قاریان شهرری برگزار شد + عکس

مسجد شیخ صدوق شهر ری، شب گذشته و در آستانه عاشورای حسینی میزبان جمع کثیری از قاریان، حافظان و دوستداران قرآن بود که در قالب محفل انس با قرآن، به احیای شب عاشورا پرداختند. این مراسم هر ساله از سوی مجمع قاریان شهرری برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از ایکنا؛در آستانه عاشورای حسینی شب گذشته پنجشنبه ۵ مرداد و برای پانزدهمین سال متوالی، کرسی تلاوت قرآن به همت مجمع قاریان شهرری(مکتب‌القرآن و‌العترة) در محل مسجد شیخ صدوق شهر ری برگزار شد.

برنامه کرسی تلاوت و احیای شب عاشورا تا هنگامه اذان صبح ادامه داشت و شامل بخش‌های مختلفی از جمله ترتیل‌خوانی، ابتهال‌خوانی، سخنرانی، ذکر مصیبت و روضه‌خوانی و مداحی بود.

در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای به ترتیل‌خوانی سوره مبارکه «فجر» پرداخت و سایر حضار آن را زمزمه کردند.

امیرمهدی قبادی، امیرعلی خیری، علیرضا امینی، قاریان ممتاز نونهال و نوجوان، اجرای تلاوت داشتند، سپس اجرای همخوانی گروه نونهالان بلاغ‌المبین از سوره مبارکه فجر انجام شد.

امیرحسین صادقی، حسین جلالی‌فر، مسعود خیری، محمدامین نوروزی، سیدمالک موسوی و محمد موسی‌زاده، قاریان ممتاز نیز قرائت قرآن داشتند.

به گزارش ایکنا، سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی نیز در این مراسم، ضمن تشکر از برگزارکنندگان جلسه احیای قرآنی شب عاشورا و پایه‌گذاری این حرکت مقدس و ابراز خرسندی از گسترش آن در دیگر اماکن، درباره لزوم انس دائمی با تلاوت قرآن در میان اقشار مختلف جامعه و همچنین محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم به ایراد سخن پرداخت.

سپس اجرای گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص)، روضه‌خوانی و ذکر مصیبت سیدالشهداء علیه السلام توسط سعید جعفری، ذاکر اهل‌بیت انجام شد. تلاوت سعید عبدی، نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی از سوره‌های شمس و فجر، همراه با شور و احساسات خاص مستمعین از دیگر برنامه‌های این محفل بود.

اجرای ابتهال حب الحسین از سوی جعفر فردی، قاری بین‌المللی صورت گرفت و در ادامه وحید خزایی، دیگر قاری بین‌المللی کشورمان، پیش از اذان صبح روز عاشورا، تلاوت داشت.

حسن ختام برنامه، اقامه نماز جماعت صبح به امامت موسوی‌درچه‌ای، امام‌جماعت مسجد صدوق و مدرس جلسات هفتگی مجمع قاریان شهرری بود.

ضمنا همچون سال‌های قبل، بسیاری از استادان و چهره‌های قرآنی دیگر همچون محمدرضا صلحجو، سیدحسین موسوی‌بلده، اصغر برومند، احمد مرادی، متقی‌پناه، محمدرضا قاسم‌تبار، مجتبی محمدبیگی، داود جعفری، سیدمهدی تاجزاده و … حضور داشتند.

مسجدصدوق، یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهرری روبروی آستان مقدس ابن‌بابویه و کنار برج تاریخی طغرل واقع است.

جلسات هفتگی مجمع قاریان شهرری با مدیریت موسوی‌درچه‌ای، صبح‌های جمعه در همین مسجد برگزار می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه