مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قبله تهران میزبان بیش از ۱۵۰ هیأت مذهبی و دسته‌های عزاداری در ایام مسلمیه شد

شهردار منطقه ۲۰ گفت: هیأت مذهبی و دسته جات عزاداری از صحن امامزاده عبدالله (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کرده و به عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ سید محمد ناظم رضوی درخصوص برگزاری برنامه‌های ایام مسلمیه اظهار کرد: آیین عزاداری مسلمیه در شهرری بیش از یکصد سال قدمت دارد و این آیین حدود ۱۲۰ سال پیش پایه گذاری شده و به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: در این سه شب هیأت های عزاداری در قالب دسته‌های سوگوار و سینه زن از تهران و اقصی نقاط کشور از امامزاده عبدالله (ع) به سمت حرم مطهر حرکت کرده و در صحن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سخنرانی و عزاداری برگزار کردند.

ناظم رضوی گفت: از دیگر برنامه های این ایام، با همکاری خانه مداحان کشور به مدت سه شب حاج‌مهدی رسولی، حاج‌محمود کریمی و حاج میثم مطیعی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

وی بیان کرد: کلیه عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری در حالت آماده باش بوده و در این سه شب، قبل و تا پایان مراسم، به عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و پیرامون آن خدمت رسانی کردند.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم آیینی، ۱۱ موکب پذیرایی گروه های جهادی و مردمی در اضلاع مختلف حرم مستقر شده و به منظور خدمت رسانی به عزاداران و شهروندان، آب معدنی، شربت، غذاهای سرد توزیع شد.

انتهای پیام/

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه