مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید معاون وزیر صمت از 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شمس‌آباد/ پیگیری مشکلات حوزه تولید در نشست با فعالان اقتصادی

معاون وزیر صمت، ضمن بازدید از دو واحد صنعتی و تولیدی فعال در شهرک صنعتی شمس‌آباد، با صنعتگران و تولیدکنندگان این شهرک صنعتی، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ در دهه تولید و تجارت، «علی رسولیان» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، روز یکشنبه به همراه «احمد اسدیان» معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از واحدهای صنعتی و تولیدی «روان ترانس آپادانا» و «جهان کریستال» در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید به‌عمل آورد.

در جریان این بازدیدها، مهمترین مسائل، مشکلات، چالش‌‎ها و همچنین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع پاره ای از موانع، راهکارها و دستورات لازم صادر شد.

«روان ترانس آپادانا» در زمینه تولید تسمه تایم و دینام در شهرک صنعتی شمس آباد فعال است و با میزان سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم آورده است.

«جهان کریستال» نیز در زمینه تولید انواع بلور به فعالیت می‌پردازد که با میزان سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر را به وجود آورده است.

معاون وزیر صمت همچنین به همراه معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در ساختمان فناوری شهرک صنعتی شمس آباد شرکت کرد و پای صحبت فعالان اقتصادی نشست.

«محمود صلبی» بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور، «علی بلالی» مشاور و مدیرحوزه مدیرعامل، «جمال علیرضاپور» مشاور و بازرس ویژه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «سعید صادقی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، «صادق محبوبی» رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه، جمعی از اعضای شورای اداری استان تهران و شهرستان ری، فعالان اقتصادی و اعضای شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس آباد در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، مهمترین مسائل و چالش‌های حوزه تولید از زبان فعالان اقتصادی مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد بیان شد و برای رفع پاره‌ای از موانع، راهکارها و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

رسولیان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست با تبریک هفته قوه قضاییه به دو وظیفه مهم این سازمان اشاره کرد و افزود: تامین زیرساخت‌ها و حمایت از صنایع کوچک در ۸۵ محور حمایتی دو رویکرد و اولویت ما است.

وی اضافه کرد: در حوزه تامین زیرساخت‌ها با توجه به محدودیت منابع به سمت مشارکت با دستگاه‌های خدمات رسان برای تامین زیرساخت‌های لازم و تسهیل حضور فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی رفته‌ایم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه تاکید کرد: در حوزه تامین زیرساخت‌ها باید شهرک صنعتی بزرگی مانند شمس‌آباد را در کنار یک ناحیه صنعتی روستایی در مثلاً شهرستان زابل ببینیم، اولویت ما توسعه متوازن با نگاه ویژه به مناطق محروم، مرزی و کمتر برخوردار است.

وی همچنین یادآور شد: هزینه تامین زیرساخت برای هر متر مربع زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به طور متوسط یک میلیون تومان است. برای تامین زیرساخت‌هایی مانند آب و برق با وزارت نیرو مشارکت داشته ایم، خرید پساب نیز به عنوان یک رویکرد دیگر در دستور کار ما قرار دارد. ۹۵ پست برق را با وزارت نیرو مشارکت کردیم و دو هزار لیتر بر ثانیه سال گذشته برای تامین آب، پساب خریداری نمودیم.

رسولیان تصریح کرد: حوزه تامین برق با توجه به قطعی برق به خاطر کسری در ساعات پیک مصرف، هماهنگی و تعامل بسیار خوبی با وزارت نیرو داشته ایم، قطع برق اکنون با هماهنگی و اطلاع قبلی و به‌صورت سهمیه بندی شده یک روز در هفته می باشد که سبب شده فعالان اقتصادی برای ادامه روند تولید خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

در ادامه، اسدیان، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور نیز اظهار کرد: سازمان بازرسی به صورت ویژه از تولید حمایت می‌کند، در این سازمان کمیته حمایت از تولید راه اندازی شده است و هر هفته یک جلسه با حضور فعالان اقتصادی، انجمن‌ها ، اتحادیه‌ها، صنوف و همچنین مسئولین دولتی برای پیگیری مشکلات و اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع موانع برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در جاهایی که لازم باشد اصلاح قوانین، مقررات و مصوبات را به نفع تولید می‌توانیم پیگیری نماییم. همچنین از نظرات صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با تمام توان استفاده می‌کنیم.

همچنین صادقی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه تأمین زیرساخت‌ها و تسهیل حضور فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پرداخت.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و 850 قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تهران داریم، اظهار کرد: ۳ هزار و 669 هکتار اراضی در راستای این قراردادها به فعالان اقتصادی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اضافه کرد: ۶ هزار و 56 واحد بهره‌برداری شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تهران داریم که زمینه اشتغال 130 هزار نفر را فراهم آورده است. همچنین در شهرک صنعتی شمس آباد بیش از یک هزار و 800 واحد به بهره‌برداری رسیده با بیش از 50 هزار نفر اشتغالزایی وجود دارد.

صادقی با اشاره به پروژه های عمرانی و زیربنایی در شهرک صنعتی شمس آباد، گفت: راه دوم دسترسی به شهرک صنعتی شمس آباد که مطالبه به حق ۲۰ساله صنعتگران بوده است سال گذشته به بهره‌برداری رسید که سبب کاهش بار ترافیکی در ساعات پر ترافیک و تسهیل عبور و مرور صنعتگران، کارگران و فعالان اقتصادی به این شهرک صنعتی شده است.

فعالان اقتصادی نیز در این نشست به بیان مهمترین دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند. قطع برق و کمبود انرژی در فصول پر مصرف، تسهیل فرآیندها، کسب نظر از فعالان اقتصادی در صدور بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها، هزینه بالای تامین خدمات زیرساختی، فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق، مشکلات اداری در ثبت تأسیس و تغییرات شرکت‌های خدماتی، بازگشت بخشی از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی برای نگهداشت زیرساخت‌ها و تغییر نگاه به تولید‌کننده و سرمایه‌گذار، مهمترین مباحث مطرح شده توسط این فعالان بوده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 851 شهرک و ناحیه صنعتی و 6 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 86 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 7 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 100 هزار و 564 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 50 هزار و 373 واحد صنعتی و چهار هزار و 260 واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و 12 هزار و 493 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه