مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

­ممنوعیت سوزاندن بقایای کشاورزی پس از برداشت در شهرستان ری

محیط زیست استان تهران از تشکیل ۲۵ پرونده قضایی برای کشاورزانی که بقایای کشاورزی را می‌سوزانند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ مشاور مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: برابر ماده ۳۰ آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند‌ها و ماده ۲۰ قانون هوای پاک سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است و فرد متخلف به جزای نقدی محکوم می‌شود.

محمد رستگاری افزود: در سال زراعی گذشته ۲۵ پرونده قضایی برای متخلفان در این خصوص در شهرستان ری تشکیل شده که این امر امسال نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

مشاور مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است مفاد این ماده را به طرق مقتضی به اطلاع بهره برداران بخش کشاورزی، عشایری و منابع طبیعی برساند.

محمد رستگاری با اشاره به لزوم به کارگیری روش‌های جایگزین از جمله کشاورزی حفاظتی پس از برداشت غلات در مزارع افزود: از جمله مزایای حفظ بقایای گیاهی در مزرعه، جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، جلوگیری از فرسایش آبی و بادی خاک مزارع، افزایش حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، صرفه جویی در مصرف آب برای تولید محصولات جالیزی و کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، کاهش مصرف نهاده‌های کشاورزی و هزینه‌های تولید و کاهش تردد ماشین‌ها درمزارع است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه