مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آغاز برنامه های رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام از امشب

مراسم ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) با شعار «عرضه دین» و حضرت حمزه (ع)، در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) از امشب آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛   معاون امور علمی و فرهنگی بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در گفتگویی اظهار داشت : امسال در ایام  رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ، معاونت امور علمی و فرهنگی آستان با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات گوناگون ویژه برنامه‌ های متعددی را با همکاری همه بخش‌ های مختلف این آستان مقدس با شعار « عرضه دین» در این بارگاه برگزار خواهد کرد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به برنامه‌ های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) گفت : در هفته منتهی به سالروز گرامیداشت رحلت آن حضرت، سخنرانی ائمه جماعات حرم در نمازهای یومیه و از روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ برگزاری محفل انس با قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح ، برگزاری هیئت نوباوگان حسینی ویژه خردسالان در تالار شیخ صدوق (ره) از ساعت ۱۵ و مراسم چراغ‌گردانی فرزندان خدام از ساعت ۱۸ صورت می  گیرد .

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  افزود: در همین روز ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم توسط حجت‌ الاسلام و المسلمین بهشتی با محوریت رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) و قرائت دعای کمیل بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با نوای حاج سعید هدایتیان و محفل انس با قرآن کریم از ساعت ۲۲ در شبستان امام خمینی (ره) و همچنین ویژه‌ برنامه قرائت دعای کمیل با نوای حاج منصور ارضی از ساعت ۲۴ در مسجد جامع آستان مقدس برپا خواهد شد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به برنامه‌های جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ اضافه کرد: در این روز دعای ندبه حرم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و قرائت دعا توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده از ساعت ۶ صبح برگزار و از شبکه یک سیما مستقیم پخش می‌شود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: حرکت دسته عزاداری خادمان آستان از میدان شهرری به سمت حرم مطهر حضرت سیدالکریم از ساعت ۱۷ ، آیین تعویض و اهتزاز پرچم مشکی بر فراز گنبد منور   سیدالکریم حضرت عبدالعظیم (ع) از ساعت ۱۸ و برگزاری ویژه برنامه شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و مرثیه‌خوانی حاج مرتضی طاهری ، حاج احمد واعظی و سید‌ محمد رضا نوشه‌ور بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان حرم مطهر از دیگر برنامه‌ های این ایام خواهد بود که روی آنتن زنده شبکه قرآن سیما خواهد رفت.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به پویش قرائت زیارت‌ نامه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اعتاب مقدسه ایران و دیگر اماکن مذهبی و مساجد ، در شب رحلت آن حضرت پس از نماز مغرب و عشاء زیارت‌نامه آن محدث والامقام به صورت همزمان در اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه قرائت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های روز رحلت حضرت سیدالکریم (ع) مصادف با شنبه ۱۶ اردیبهشت گفت: در این روز به دعوت مدیریت حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) تجمعی با حضور استادان و طلاب ساعت ۸:۳۰ صبح در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می شود و دسته عزاداری به سمت حرم حرکت و در انتها در مراسم سوگواری حرم مطهر شرکت خواهند کرد .

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت : در روز رحلت ، برپایی دسته عزاداری دانش‌آموزان نواحی آموزش و پرورش شهرستان ری ساعت ۹ صبح از میدان شهر ری به سمت حرم و ویژه برنامه سالروز گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با سخنرانی عالم فرهیخته حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان و مرثیه‌ خوانی حاج محمد‌رضا بذری و قرائت زیارتنامه توسط حاج احمد زین‌العابدین فرد و شعرخوانی حاج قاسم نعمتی از ساعت ۱۰ صبح در مصلای امام علی(ع) برپا و از شبکه قرآن سیما ، مستقیم پخش خواهد شد.

عرفاتی افزود : همچنین برگزاری مراسم عزاداری بانوان فاطمی در نگارخانه عترت حرم ویژه بانوان همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، تولیت حرم مطهر از ساعت ۱۶ از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های این روز است.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت : در این روز تجمع و عزاداری هیئات مذهبی شهرستان ری با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین میرزامحمدی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع حرم مطهر و ویژه‌ برنامه شام رحلت با مداحی حاج نریمان پناهی از ساعت ۲۲ در صحن امام حسن (ع) پایان‌ بخش این برنامه‌ها خواهد بود.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عرفاتی اظهار داشت : با هماهنگی‌ های صورت‌ گرفته با سازمان صدا و سیما ، ویژه‌ برنامه‌های ایام رحلت به صورت زنده و تولیدی پخش می‌شود تا عاشقان آل‌ الله (ع) از طریق شبکه‌ های رادیویی و تلویزیونی میهمان این بارگاه ملکوتی شوند.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت محدث والامقام و امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم (ع) با دعوت از مؤمنان خداجوی و زائران برای حضور در ویژه‌ برنامه‌های این ایام، مقدم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و برنامه‌های یاد شده گرامی داشت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه