مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یزدی خواه : همه ما باید مسئولیت مان را به نحو احسن انجام دهیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت : رسالت همه ما ایرانیان به فرمایش مقام معظم رهبری این است که هر کسی درهر نقطه‌ای قرار گرفته، مسولیت خود را به نحو احسن انجام بدهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری سیدعلی یزدی خواه  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیو انقلاب گفتگو کرد . 

سوال: الان کدام منطقه هستید؟

یزدی خواه: من اصالتا بچه شهرری هستم و ساکن شهرری از قدیم بودم و الان هم که نماینده هستم همان شهرری هستم.

سوال: ما در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مان هستیم در ایام دهه مبارک فجر، مسئولیت شمای مسئول که خیلی سنگین است، من این را می‌خواهم عرض کنم که مردم که همیشه بودند و همیشه پای کار بودند و همیشه هستند و اعتقادشان حفظ انقلاب شان است شما هم جدای از مردم نیستید، ولی به دلیل این که مسئولیت تان متفاوت است و سنگین و بردوش تان و بعنوان آنچه که خودتان بیان می‌کنید که همه شما بزرگواران می‌فرمایید که ما خدمتگزاران مردم هستیم، در این زمینه در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت مسئولان الان چیست در این برهه تاریخی که شرایط بسیار خاص و سختی برای انقلاب اسلامی ما هست؟

یزدی خواه: بله کاملا درست است. رسالت همه ما ایرانیان به فرمایش مقام معظم رهبری این است که هر کسی د رهر نقطه‌ای قرار گرفته، کارش را به نحو احسن انجام بدهد ما اگر هر عزیزی که در هر عرصه‌ای دارد تلاش می‌کند، عزیزانمان در حوزه تولید، کشاورزی، واردات، صادرات، خدمات، بهداشت، خدمات شهری و از جمله قانونگذاری، حوزه قضایی هر جا که مثال بزنید، اگر همه عزیزان کارشان را به نحو شایسته انجام بدهند، بسیاری از مشکلات ما قابل حل شدن است و مردم عزیز ما از ما توقع و انتظار به جایی دارند که همان زمانی که آن‌ها در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور دارند، الان دو روز دیگر یوم الله ۲۲ بهمن است و شما فوج میلیونی انسان‌های شریف در کشورمان را می‌بینید که در همه شهر‌ها و در تهران سنگفرش خیابان‌ها را به قدم‌های مبارک شان مزین می‌کنند. این‌ها وظایف شان را انجام دادند و انجام می‌دهند ما مسئولین هستیم که باید اولا از مردم عزیزمان در بعضی از کاستی‌هایی که وجود دارد پوزش بطلبیم و عذرخواهی کنیم و همت مان را جزم کنیم برای خدمت بیشتر، برای خدمت عاشقانه‌تر، برای خدمت بی منت و خالصانه که انشاالله این مردم عزیز مان آن مشکلاتی هم که الان در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی دارند آن‌ها هم انشاالله حل و فصل بشود. انقلاب که شد من سال چهارم دبیرستان بودم یعنی قبل از انقلاب را درک کردم و بعد از انقلاب هم که زندگی کردیم و مشکلاتی که انقلاب از سر گذراند در طی این ۴۴ سال مرور کنیم بسیاری از مشکلاتی که خیلی بزرگتر و وحشتناک‌تر از این مشکلات امروزی بودند کشور از سر گذرانید و این مردم خوبمان امتحانات خودشان را در جای جای این تاریخ این انقلاب پس دادند و به زیبایی درخشیدند. انشاالله این موضوعات معیشت و اشتغال و تورم هم با همت دولتمردان، با تلاش مجریان، با نظارت ناظران مجلس و جا‌های دیگر انشاالله شاهد بهبود شرایط معیشتی مردم عزیزمان هم باشیم.

سوال: انشاالله که این طور است و مردم اعتماد دارند به نمایندگانشان قطعا نمایندگان هم نوع رفتاری که در مجلس دارند و دلسوزی که خواهند داشت همیشه این را به مردم ثابت می‌کنند که مردم در انتخابشان اشتباه نکردند، انشاالله که این طور باشد.

یزدی خواه: ما وظیفه مان است، من دیشب در مسجدی در جنوبی‌ترین نقطه شهر ری بودم، مسجد امام حسن مجتبی (ع) و امشب هم باز می‌روم مسجد در خیابان ستارخان و آنجا در خدمت مردم عزیز و نمازگزاران هستم هم صحبت می‌کنیم هم سوالات و موضوعاتشان را پاسخ می‌دهیم وپیگیری می‌کنیم مردم بسیار دوست داشتنی و متدینی داریم.

سوال: بله همین طور است و آرزو می‌کنیم که این اعتماد همچنان ادامه پیدا کند، البته بر می‌گردد به این که مردم آن باور همیشگی را داشته باشند، افرادی که بعنوان نماینده در مجلس انتخاب کردند، کارگزاران کشور، تصمیم گیران و قانونگذاران افرادی باشند که هم کاربلد باشند، هم تعهد را داشته باشند، هم تخصص را داشته باشند و همه در کنار هم که یک ایران بهتر و موفق‌تر از قبل ساخته شود، یعنی ما همه امیدمان به جوانانمان و فردایمان است. راجع به جوانی و جوان‌ها صحبت می‌کنیم، آخرین تصمیماتی که مجلس اتخاذ کرده برای این که جوان‌های ما در رتبه‌های مختلف ارتقا پیدا کنند چه قانونی را می‌توانید به آن اشاره کنید؟
یزدی خواه: ما در بحث بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به دنبال تسهیلات مناسب‌تر برای جوان هایمان هستیم و برای آن‌هایی که در حوزه اشتغال کار می‌کنند، برای تعیین حداقل حقوق بهتر، برای بررسی وضع نیرو‌های موقتی که در بعضی از دستگاه‌های دولتی هستند، مثل نیرو‌های شرکتی در حال بحث و بررسی هستیم که این را به گونه‌ای سامان بدهیم که بتوانیم هم نیاز‌های ادارات دولتی و دستگاه‌های دولتی را برنامه ریزی کنیم و هم از آن طرف جوان‌های عزیزمان را از جهت تثبیت موقعیت شغلی شان بتوانیم خدمتی برایشان انجام بدهیم. نگاه مجلس نگاه توجه به اقشار متوسط و ضعیف جامعه هست، ما در بودجه سال آینده الان چیزی که پیش بینی شده مثلا بابت نان، در مجلس ۱۰۶ هزار میلیارد تومان دارد بودجه بررسی می‌شود که تصویب بشود برای یارانه نان، که قیمت نان همین قیمت فعلی باقی بماند، یا برای کمک به اقشار و دهک‌های پایین، بحث یارانه هایشان و سایر اقشار و دهک‌های دیگر یک عددی قریب به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه‌ها به اقشار مختلف داریم بحث و بررسی می‌کنیم. در عرصه‌های بیمه شما می‌دانید بیمه سلامت و بیمه همگانی الان تقریبا پوشش به صد در صد دارد نزدیک می‌شود، هر عزیزی که هیچ بیمه‌ای ندارد به مراکز درمانی دولتی مراجعه می‌کند اول بیمه می‌شود و بعد به او خدمات ارائه می‌شود به هر جهت جوان‌ها سرمایه‌های ما هستند، سرمایه‌هایی که منشا تولید قدرت، خلاقیت، ابتکار، تولید هستند انشاالله در جریان زندگی شان بتوانند ارزشمندتر، امیدوارانه‌تر و راحت‌تر انشاالله بتوانند زندگی خودشان را ادامه بدهند ما بعنوان خادمان این مردم خدمتگزاران مردم به ویژه قشر جوان جامعه در بحث این قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده باز امتیازات خوبی را برای جوان‌های عزیزمان گذاشتیم در خصوص وام‌های ازدواج، در خصوص بحث‌های مسکن، در خصوص خوابگاه‌های متاهلین، در حوزه‌های دانشگاهی و امثالهم که ما نگرانی شان را کمتر کنیم ما از بعضی از موضوعات اقتصادی و معیشتی.

سوال: اتفاقا در واقع یک بخش از پیام‌هایی که توسط جوان‌ها برای ما ارسال می‌شود، جوان‌هایی هستند که پای انقلاب شان هم ایستادند و جوان‌هایی که معتقد هستند، اما این درخواست را دارند، درخواست به جایی هم هست و شما خودتان هم می‌دانید همین مسئله تسهیل امر ازدواج شان، حل مشکلات مسکن شان که حضرتعالی هم اشاره کردید، این‌ها فکر می‌کنم محوری است که بسیار اساسی است برای این که جوان‌های ما تشویق بشوند و امیدوار بشوند به آینده به سمت و سوی ازدواج بروند، همین جوانی جمعیت که حضرتعالی به آن اشاره کردید مسئله کمی نیست، یعنی از الان اگر برایش فکری نشود و برنامه ریزی نشود آن وقت جوانی جمعیت مان را که ما در دنیا به آن خیلی هم می‌نازیم از دست می‌دهیم

یزدی خواه : باید فرزندان ما، فرزندان این آب و خاک تشویق بشوند برای ازدواج، برای ادامه نسل و نسل جوان و این امید باید در آن‌ها زنده باشد همیشه که فردای خوبی برای فرزندان شان رقم خواهد خورد این نگرانی‌ها باید از جوان‌های ما دور بشود، این مسئولیتش مستقیم با نمایندگان محترم مجلس است و قانون‌ها و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود که شما هم اشاره فرمودید امیدواریم که در این جهت قانون‌ها محکم باشد و هر چه زودتر این مشکلات را برای جوان هایمان حل کنیم، این اشتغال زایی که شما هم اشاره فرمودید و نکته دیگر که خیلی خوب گفتید که جوان‌هایی الان در سازمان‌هایی مشغول به کار هستند، ولی تکلیفشان نامشخص است معلوم نیست بالاخره استخدام هستند نیستند یعنی بلاتکلیفی آزارشان می‌دهد. انشاالله که این موارد همه مرتفع شود.

سوال: شما در کدام منطقه ۲۲ بهمن در کنار جوان‌ها راهپیمایی خواهید کرد؟

یزدی خواه: دوستان پیشنهاد دادند در مراسم ۲۲ بهمن شهرستان ری بعنوان سخنران ادای وظیفه کنم، خودم دلم می‌خواست که در تهران و در راهپیمایی مردم عزیز تهران باشم، ولی خب ری هم به تهران چسبیده است.
سوال: تهران قدیم همان ری است

یزدی خواه: بله قدمت این شهرستان به حدود ۸ هزار سال می‌رسد در تاریخ یکی از ۱۵ کهن شهر جهان، شهر ری است به همراه بابل و آتن و رم و …

سوال: پس شما از آن تهرانی‌های قدیمی هستید، تهرانی‌ها چطور صحبت می‌کردند؟

یزدی خواه: تهرانی‌ها تکه کلام‌های خودشان را داشتند، در تاریخ معاصر ببینید بچه‌های تهران بچه‌های با اخلاق، لوتی مسلک و این که به دیگران کمک کنند و پای کار هیئات و مراسم‌های مذهبی و فعالیت‌های اجتماعی فعال باشند و ورزش‌های باستانی شان.

سوال: جوانی یعنی؟

یزدی خواه: جوانی یعنی شادابی، جوانی یعنی امید، یعنی خلاقیت، جوانی یعنی نگاه به آینده‌های دور، جوانی یعنی این که مجسمه کمک و مساعدت و همیاری کردن همنوعان

سوال: آرزو می‌کنیم که جوان‌های ما آن شادابی را و آن امید را داشته باشند و خلاقیت که واقعا ما مدیون جوان‌های نخبه مان هستیم در کشورمان، این پیشرفت‌های بسیار عظیم و باشکوهی که کردیم طی این ۴۴ سال، واقعا مدیون جوان هایمان هستیم، کسانی که با تخصص شان و البته در کنار تعهدشان این همه کار‌های ماندگار و عالی انجام دادند در کشور که دنیا خیلی وقت‌ها علیرغم همه دشمنی‌ها مجبور به تحسین می‌شود خود دنیا، برای همین هم هست که اینقدر دنبال نخبه‌های ما هستند و می‌خواهند ببرند.

یزدی خواه: ما پیشرفت‌های علمی مان را در عرصه‌های مختلف علمی را بر بال جوان هایمان داریم تجربه می‌کنیم در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، فضایی، مخابراتی، نانو، هر عرصه‌ای که شما فکر کنید موشکی، ماهواره، دفاعی و امثالهم، پهپادی، این‌ها همه بر بال‌های جوان‌های عزیزمان حرکت می‌کند و ما خوشحالیم جوانی که الان سی سالش است جزو دانشمندان برتر ما هست، ایشان ۵۰ سال دیگر حداقل خدمت می‌کند و دانشمندان کشور‌های دیگر را وقتی شما نگاه می‌کنید ابروهایشان همه سفید شده آن موقع رسیدند به این مراحل علمی ویژه، نه این که همه شان، ولی خیلی از دانشمندان در عرصه‌های مختلف در سنین کهنسالی در آستانه تولیدعلم و دانش و این مسائل بودند.

سوال: جوان‌های ما خیلی باهوش و بی نظیرند و لایق بهترین‌ها هستند و امیدواریم که برایشان بهترین‌ها فراهم شود.

یزدی خواه: این جوان‌ها کشور ما را می‌سازند. کشور ما را به قطب اقتصادی منطقه و آسیا و عالم انشاالله تبدیل می‌کنند، در زمینه علمی که تبدیل شدیم و در زمینه دفاعی که تبدیل شدیم و این نشان می‌دهد که این ظرفیت را ما داریم از جهت اقتصادی هم جزو قطب‌های اقتصادی دنیا باشیم.

پایان

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه