مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پیشرفت 50درصدی پروژه بوستان بام ری

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) بر تسریع در اجرای طرح احداث و ایجاد قطب تفریحی و گردشگری محدوده کوه بی‌بی شهربانو (بوستان بام ری) با هدف زیست پذیری مطلوب شهر، توسعه فضای سبز و رفاه حال شهروندان تاکید کرد و گفت: این طرح هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛  سید محمد ناظم رضوری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه طرح های قابل افتتاح در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ شهرداری منطقه ۲۰ تهران (شهرری) اظهار داشت: با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان این منطقه ، فاز نخست طرح قطب تفریحی و گردشگری در محدوده کوه بی بی شهربانو(بام ری) بهمن ماه امسال افتتاح می شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های شهروندان نبود فضای تفریحی و اسکان مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است که در همین راستا عملیات اجرایی احداث قطب تفریحی گردشگری بی بی شهربانو طی سه فاز در مجاورت بزرگراه امام‌علی(ع) و کوهپایه‌های زیارتگاه بی‌بی شهربانو در حال اجرا است که در فاز اول معابر اصلی و المانهای پارکی در مساحت ۱۷هکتار بهمن ماه آماده بهره برداری می شود.

این مسئول با بیان اینکه محدوده جنگل کاری محوطه کوه بی بی شهربانو با وسعت ۱۰۰ هکتار پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در آینده طرح احداث این بوستان با هدف ایجاد مجموعه توریستی، تفرجگاه کوهستانی، دریاچه مصنوعی، پیست دوچرخه سواری و باغ‌راه از ضلع شرق بزرگراه امام علی(ع) تا کوه‌های اطراف بی بی شهربانو اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) تاکید کرد: لازم است جانمائی نصب پل معلق، نصب آلاچیق، بهبود وضعیت فضای سبز این محدوده، پیگیری احداث مجموعه شهربازی، جانمائی دریاچه، اجرای اقدامات ترافیکی، اجرای پیاده راه برای دسترسی شهروندان از این طرح تا بقعه بی بی شهربانو در برنامه کاری حوزه های مربوطه قرار گیرد.

ناظم رضوی با اشاره به اجرای عملیات بازسازی مجموعه ورزشگاه شهرسالم ۲ برای توسعه ورزش شهروندی اظهار داشت: عملیات بازسازی و مرمت این مجموعه از جمله تعویض چمن مصنوعی، رنگ‌آمیزی، مرمت سکوها و بهسازی سرویس های بهداشتی و رختکن ها در این مجموعه در حال تکمیل است.

وی به احداث بوستان مزرعه در حاشیه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره و اعلام کرد: با هدف ارتقای کیفیت محیطی، طراحی پایدار و ایجاد بوستانی با محوریت کشاورزی، این طرح با عنوان اولین پارک کشور با رویکرد کشاورزی شهری با وسعت ۳۶۰هزار مترمربع از ابتدای خیابان سلمان فارسی تا میدان امام هادی (ع) در حال اجرا است.

این مسئول به اقدامات انجام شده در حوزه بانوان اشاره کرد وگفت: با توجه به اهمیت تامین نیازهای رفاهی بانوان، مراحل آماده سازی بوستان بانوان ۲ در بخشی از بوستان جانبازان در محله سیزده آبان در حال اجرا است و با این اقدام، این منطقه جزو معدود مناطق دارای ۲ بوستان مختص بانوان است.

ناظم رضوی احداث خیابان شهید رحیمی در انتهای خیابان شهدای ۱۸ دی جنب مجتمع هارمونی که در مراحل تکمیلی است را از طرح های قابل افتتاح در بهمن ماه سال جاری برشمرد.

جلسه کارگروه طرح های قابل افتتاح در دهه فجر سال ۱۴۰۱با حضور شهردار، معاونان فنی و عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست، مالی و اقتصاد شهری، برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، حمل و نقل و ترافیک و شهرداران ناحیه های پنج ، سه و ۶ برگزار شد.

در این جلسه پیشرفت و روند اجرای طرح های قطب تفریحی و گردشگری بی بی شهربانو، مجموعه ورزشی شهر سالم۲، بوستان مزرعه، بوستان بانوان۲ و بلوار شهید رحیمی برای افتتاح در بهمن ماه سال جاری مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه