مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تصویب هنرستان هنرهای زیبا برای دختران و پسران در ری

مدیرکل اداره ارشاد استان تهران در آیین معارفه رئیس جدید ارشاد شهرستان ری گفت: تصویب شکل‌گیری هنرستان هنرهای زیبا برای دختران و پسران در حوزه آموزش رسمی هنر انجام شده و امیدواریم این طرح در آغاز سال تحصیلی آینده به عنوان یک الگوی تربیتی لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛  محمد خراسانی‌زاده عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره ارشاد شهرستان ری با اشاره به خوش سابقه و تاریخی بودن شهرستان ری اظهار داشت: ری سرزمینی تاریخی، پرافتخار و شناخته شده‌ای است که موضوع حاکمیت آن همیشه و در همه دوران‌ها دارای اهمیت بوده و مفاخر و دانشمندان بسیاری در ری داریم که یا زاده این شهر بودند و یا دوره درخشان فعالیت آن‌ها در ری بوده است.

وی افزود: شهرستان ری قابل مقایسه با شهرهای دیگر نیست و طبیعتاً توقع فرهنگی از ری نیز متمایز و متفاوت بوده و در این راستا از یک بانوی هنرمند و توانمند کمک گرفتیم.

مدیرکل اداره ارشاد استان تهران در ادامه گفت: بعد از تهران بزرگ، ری بزرگترین و مهم‌ترین شهرستان در استان تهران است و دارای ظرفیت‌های بسیاری است.

خراسانی‌زاده تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در شهرستان ری باید فعال شود و با کمک اهالی فرهنگ و رسانه شاهد رونق این حوزه در شهرستان‌ها باشیم زیرا که در اداره ارشاد و مجموع شهرستان‌ها از قدرت مالی ویژه و زیرساخت خوبی برخوردار نیستیم اما ظرفیت اهالی فرهنگ و رسانه مورد توجه است.

وی ادامه داد: تصویب شکل‌گیری هنرستان هنرهای زیبا برای دختران و پسران در حوزه آموزش رسمی هنر انجام شده و در مراحل پایانی است و امیدواریم این طرح در آغاز سال تحصیلی آینده به عنوان یک الگوی تربیتی انتخاب شود.

مدیرکل اداره ارشاد استان تهران در ادامه گفت: فلسفه تشکیل هنرستان هنرهای زیبا در ری به لحاظ خاص بودن این شهرستان و پیشینه فرهنگی هنری و سبک و سیاق آن است.

وی با اشاره به نیازهای فرهنگی مورد نیاز این شهرستان ابراز داشت: انتظار می‌رود که در راستای فعال سازی ظرفیت‌های ملی و بومی شهرستان در جهت تحقق عملیاتی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه هنر و رسانه با هدف ارتقای سطح فرهنگ، باورها و ارزش‌های مردم در جغرافیای شهرستان ری اقدام شود.

خراسانی‌زاده با تأکید بر 14 عنوان راهبرد در حکم رئیس اداره ارشاد ری گفت: توجه ویژه به طراحی و برگزاری برنامه‌ها با محوریت مفاخر فرهنگی مدفون در شهرستان به ویژه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و همچنین تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسات، تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ و رسانه از جمله اقدامات موردنیاز در این شهرستان است.

وی افزود: در این انتصاب انتظار داریم بازگرداندن مرجعیت فرهنگی و هنری و احیای جایگاه وظیفه نظارتی شهرستان در صدور و ارزیابی مجوزهای مختلف با رویکرد ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی و توجه به اقتضائات بومی شهرستان ری مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اداره ارشاد استان تهران اظهار داشت: در این مدت شایسته است برقراری ارتباط حسنه و صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان مورد توجه قرار گیرد و شاهد نقش آفرینی فعال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در برنامه‌ها باشیم.

گفتی است در پایان این مراسم از زحمات صفوی رئیس پیشین اداره ارشاد شهرستان ری تقدیر و مهدیه حسنی به عنوان رئیس جدید اداره ارشاد شهرستان ری معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه