مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سرقت درب آتشخوار ماشین دودی در شهرری

شهرری – رئیس اداره میراث فرهنگی ری با بیان اینکه ‌درب آتشخوار ماشین دودی شهرری به سرقت رفت، گفت: با توجه به آسیب‌های احتمالی برای ماشین دودی در محل فعلی، بهتر است که به محل امن و مناسبی منتقل شود.

نوروز تقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به سرقت درب آتشخوار ماشین دودی شهرری اظهار داشت: متأسفانه به دلیل جانمایی این اثر ارزشمند در مرکز شهر و نبود تجهیزات حفاظتی در منطقه احتمال سرقت قابل پیش‌بینی بود و چندین مرتبه نیز تذکراتی در این زمینه داده شده بود.

وی با بیان اینکه اخیراً سرقت از آثار تاریخی ری زیاد شده است افزود: در آثار تاریخی که نگهبان یا تجهیزات حفاظتی وجود ندارد، شاهد سرقت تجهیزات هستیم و اخیراً در دژ رشکان تعدادی از پله‌ها و نرده‌ها سرقت شد که خوشبختانه سارق را شناسایی و دستگیر نمودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری در ادامه با اشاره به اینکه احتمالاً سرقت توسط افراد دارای اعتیاد و به قصد فروش به عنوان ضایعات انجام شده گفت: ماشین دودی در مرکز شهر قرار دارد و کسبه نیز از قرار گیری این اثر تاریخی در محل کسب و کار خود گلایه‌هایی دارند و چند روز پیش نیز شاهد سرقت از این اثر بودیم که البته شیوه سرقت نشان می‌دهد سارق متوجه ارزش این اثر نیست.

تقی پور ادامه داد: بر اساس جلساتی که با شهرداری منطقه 20 داشتیم کلیه قسمت‌های جداشونده جهت جلوگیری از سرقت مجدد جوشکاری شد و قسمت سرقت شده درب نیز توسط یکی از صنعتگران ماهر مجدداً ساخته و نصب می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی ری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌های احتمالی برای ماشین دودی در محل فعلی بهتر است که به محل امن و مناسبی مانند جای پیشین در محوطه مترو شهرری منتقل شود که مورد حفاظت و نظارت قرار گیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه