مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بیش از نیمی از تصادفات جاده ای تهران سهم شهرستان ری

شهرستان ری – رئیس پلیس راه تهران با بیان اینکه شهرستان ری بیشترین میزان آمار تصادف‌های جاده‌ای استان تهران را دارد، گفت: ۶۰ درصد تصادفات استان در این شهرستان رخ می دهد.

نورالله خادم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: محورهای حوزه جنوب استان تهران از جمله گردنه حسن آباد، گردنه نعلبندان، آزادراه تهران ـ قم و جاده چرمشهر بیشترین حوادث رانندگی و تصادف های منجر به فوت را دارند، البته با اصلاح نقاط حادثه خیز می توان بخش زیادی از این مشکلات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه تجاوز از سرعت مجاز، واژگونی در آزادراه تهران ـ قم و تصادفات رخ به رخ در محور قدیم قم ـ تهران از جمله مهمترین دلایل تصادف جاده ای در جنوب تهران است، خاطرنشان کرد: چهار پاسگاه از هفت پاسگاه پلیس راه استان تهران در جنوب تهران واقع شده است ولی با این حال آمار تصادفات این حوزه به دلیل تردد بالای خودروهای سنگین و سبک بالا است.

خادم اضافه کرد: برخورد خودروها با عابران پیاده که در قالب دستفروشان و گلفروشان در محدود آزادراه تهران ـ قم و بزرگراه بهشت زهرا(س) فعالیت می کنند نیز از دیگر دلایل تصادفات منجر به فوت در جنوب تهران است.

این مسئول با اشاره به اینکه گردنه حسن آباد در جاده قدیم تهران ـ قم به دلیل شیب تندی که دارد موجب افزیش سرعت خودروها بخصوص کامیون های حامل بار می شود، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته سه خروجی اضطراری به شکل حوضچه شن در سمت راست و چپ در این گردنه در حال ساخت است تا خودروهایی که دچار نقص فنی در سیستم ترمز شدند بتوانند سرعت خود را محار کنند.

خادم یادآور شد: اگرچه محورهای مواصلاتی شهرستان ری بیشترین تلفات را در حوزه تهران بزرگ دارد، اما استان تهران کمترین میزان تلفات جاده‌ای را در کشور دارد.

وی با اشاره به شناسایی ۲۴ نقطه حادثه خیز در جاده های این شهرستان ری، اعلام کرد: البته بسیاری از نقاط حادثه خیز اصلاح شده، اما همچنان بخش‌های زیادی نیز باقی مانده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه