مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

4 معبر در شهرری با نام شهدا از بن بست خارج شد

بن بست یکم تا چهارم در کوچه کوهپایگانی واقع در خیابان فدائیان اسلام شهرری حذف و به نام شهیدان رضا نیا، قندهاری، سیدمحسنی و باباخان به جای این بن بست ها نامگذاری شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری آئین نامگذاری چهار بن بست در کوچه کوهپایگانی شهرری با حضور دکتر فرهاد افشار شهردار منطقه 20، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری و جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا و اهالی کوچه کوهپایگانی واقع در خیابان فدائیان اسلام شهرری آیین نامگذاری کوچه های شهیدان رضا نیا ، قندهاری ، سید محسنی و باباخان عصر امروز در مسجد حضرت ولی عصر عج الله  برگزار شد .

در این مراسم افشار شهردار منطقه 20 در سخنانی به تبیین سیر تحول جامعه از دوران پیامبر اکرم (ص) تا عصر حاضر پرداخت و گفت: پیامبراکرم(ص)  امانتداری و صداقت را به عنوان  بزرگترین معجزه برای بشریت در قالب دین اسلام  به ارمغان آورد که اگر همین دو موضوع در جامعه وجود داشته باشد مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: بعد از 13 سال دعوت به اسلام وقتی بحث هجرت پیش می آید و 10 سالی که در مدینه حضرت توانست حکومت اسلامی را در سرزمین حجاز که یک سرزمین بدوی بود و مردم از لحاظ فرهنگی در ابتدایی ترین فرهنگ آن روزگار قرار داشتند در یک چنین جامعه ای در 1400 سال قبل اتفاق بزرگی می افتد و دین اسلام توسط پیامبر به بشریت عرضه می شود.

بعد از رحلت پیامبر جامعه مسیر انحرافی را در پیش گرفت و جریان ثقیفه اولین محلی بود که مسیر انحرافی را در حقوق اهل بیت انجام داد. در ادامه این مسیر، حادثه عاشورا در کربلا اتفاق افتاد و عزیز ترین شخصیت کره خاکی با فجیع ترین روش به شهادت رسید وقتی در آن مسیر رفتار و فرهنگ آن روز را مشاهده می کنید خطبه هایی که آن حضرت در روز عاشورا مقابل سپاه عمر سعد  خواند؛ اما چون ذات مشرکان دچار مشکل بود با اینکه به عینه می دیدند از سلاله پاک رسول الله شخصیتی اینچنین در مظلوم  ترین حالت قرار گرفته اما دلشان به رحم نیامد. وقتی ایشان ندای هل من ناصر ینصرنی را سر داد   72 تن در کنار او قرار گرفت.

افشار با اشاره به اینکه خون شهید پایمال نمی شود، افزود: نتیجه آن حرکت اتفاق بزرگی بود که با مدیریت حضرت زینب(س) اتفاق افتاد و رسوایی بزرگ برای لشکریان ستم کار و ظالم رخ داد و در نهایت احیای دین اتفاق افتاد. وی در ادامه اظهار داشت: این زمان سپری شد و 1400 سال گذشت تا معجزه ای به نام انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) خلق شد و در مقطعی که هیچ کس فکر نمی کرد تزلزلی در نظام پادشاهی ایران بوجود بیاید، سال 56 رئیس جمهور آمریکا میهمان پادشاهی ایران بود و با لحاظ تمام جوانب کار در ایران حضور پیدا کردند و با افتخار مراسمی را برگزار کردند اما یک سال بعد در تاریخ اتفاقی ثبت شد و انقلاب اسلامی ایران  به عنوان یک  حرکت استثنایی در قرن معاصر شکل گرفت. در این مسیر کسانی که نظام را همراهی کردند خانواده هایی بودند که نه در عصر معصوم (ع) بودند و نه آن سوی خط را دیده بودند. آنها نسلی را در دامن خودشان پرورش دادند و عزیز ترین سرمایه و قسمت وجودی شان را با آن یقینی که پیدا کرده بودند در راه پایداری این انقلاب هدیه کردند.

شهردار منطقه 20 خطاب به پدران و مادران شهدا گفت: شما سرور ما هستید ما ممنون ایثارگری و قدرشناس شما هستیم. ما می فهمیم که شما چه مسیری را طی کردید تا عزیزان شما به این درجه از بلوغ برسند که با یک فراخوان رشادت هایی را در دفاع مقدس به ثبت برسانند که تاریخ هنوز نمی تواند آن را تحلیل کند که چگونه این افراد به این نگاه ، جایگاه و دیدگاه  رسیدند . ما از اینکه این کار کوچک را برای شما بزرگان انجام دادیم سپاسگزار و قدردان شما هستیم و این کار را به عنوان یک ارزش می دانیم.

افشار افزود: این فضایی که بوجود آمده به برکت خانواده های شهدایی است که پیشرو بوده اند و این قرار گرفتن در این وضعیت هزینه داشته و هزینه آن هم عزیزانی بوده اند که جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر نیز در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: خداوند در قرآن بارها از جایگاه والای شهدا سخن گفته و بیان کرده است که شهدا زنده هستند. وی افزود: اگر در طول تاریخ با همه تلاش هایشان توانستند نام امام حسین(ع) را از بین ببرند، نام شهدای کشورمان را هم همینطور. وی افزود: شهدای ما مسیر امام حسین (ع) را طی کردند و راه امام حسین هیچگاه خاموش شدنی و از بین رفتنی نیست و شهید هیچگاه نمی میرد لذا ما باید خودمان را در مسیر شهدا قرار دهیم و راه روشن آنان را طی کنیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه