مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

وجود خلا‌ءهای قانونی بستری برای فساد در موسسات خیریه است

جوادی در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: وجود خلاءهای قانونی بسترساز بروز سوء استفاده، تخلف و فساد در برخی از موسسات خیریه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ جبار جوادی، بازپرس دادسرای شهرستان ری باحضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد فساد در برخی از موسسات خیریه گفت: نبود قانونی برای نظارت بر عملکرد برخی از موسسات خیریه سبب سوءاستفاده از نام خیریه برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی منفعت طلبان می شود.

وی افزود: ضروری است تا برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی برخی از موسسات خیریه، قانونی در مجلس وضع شود و محدودیت و نظارت‌‌هایی برای عملکرد و کارکرد موسسات خیریه ایجاد شود.

جوادی بر ضرورت بروز رسانی قانون بر اساس نیازمندی های روز جامعه تاکید کرد و بیان نمود: امروز باید قوانینی وضع شود تا موسسات خیریه نتوانند به سمت و سوی فساد و تخلف بروند چرا که تخلف در این موسسات باعث سلب اعتماد مردم می شود.

وی ادامه داد: پیش نویس قانون تشکل های اجتماعی و مدنی از سال 93 به مجلس ارائه شده است و پس از 8 سال متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

جوادی با اشاره به اینکه برخی موسسات با استفاده از یک ویترین زیبا از اعتماد اجتماعی مردم سوء استفاده می کنند اظهار داشت: برخی افراد با سوء استفاد از عنوان خیریه سوءاستفاده های اخلاقی از مددجویان می کنند.

وی ادامه داد: برخی افراد نیز با مفاسد اقتصادی و با تزریق پول به خیریه یک حجت شرعی درست کرده و یک وجه خوبی برای خود بین مردم و مسئولین شهر برای خود درست می کنند.

بازپرس دادسرای شهرستان ری در ادامه تشریح برخی موارد سوء استفاده از عنوان خیریه اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد نیز مشاهده شده است که از خیریه ها برای نفوذ معاندین نظام استفاده شده است.

وی ادامه داد مردم با روحیه انسان دوستانه خود و با تمام ظرفیت های عاطفی، مالی و آبروی خود تلاش می کنند که به هم نوعان خود کمک کنند، که نباید اجازه بدهیم این اعتماد مردم سلب شود. لذا باید تلاش شود از همه این ظرفیت ها به نحو مطلوب بهره مند شویم.

وی بر الزام ایجاد یک ساز و کار شبکه ای و کمک رسانی و نظارت بر امور مالی و ساز کار موسسات خیریه و شبکه های مردم نهاد تاکید کرد و بیان داشت: این سیاست ها باید به گونه ای تدوین شوند که راه را برای هر نوع سوء استفاده ببندد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه