مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بررسی پیشنهاد «روز ری» در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری

نود و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با بررسی پیشنهاد اختصاص «روز ری» در تقویم رسمی کشور، در دفتر امام جمعه شهرری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت الاسلام «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در سخنانی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد (ع) و ولادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) گفت: امام جواد(ع) در حدیثی فرمودند: مؤمن به سه خصلت احتیاج دارد: اول، توفیق الهی؛ دوم، واعظ درونی و سوم، پذیرش نصیحت از دیگران است.

وی درباره با اشاره به بخش اول حدیث که مؤمن نیاز به توفیق خداوند دارد، تصریح کرد: همه ما برای  ادامه زندگی و عبودیت احتیاج به توفیقات خداوند متعال داریم و در کنار این مهم، مؤمن نیاز به موعظه نفس دارد تا همیشه از درون خودش زودتر از تذکر دیگران متوجه خطایش شود.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) در ادامه حدیث بر پذیرش نصیحت تاکید کردند و گاهی اوقات افراد نصیحت دلسوزانه میکنند که در این صورت باید نصیحت او را پذیرفت و اگر کلام او بر حق بود، باید آن را پذیرفت و به آن عمل کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، سبک زندگی ائمه طاهرین (ع) را الگوی خوبی برای تمامی جوامع دانست و افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نجات بخش جامعه و دفع کننده بسیاری از آسیب های اجتماعی  است و حدود سه سال است که در خطبه های نماز جمعه شهرری به تبیین این مهم پرداخته می شود.

وی عملیاتی شدن موضوعات ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی را با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری از جمله مدارس و دانشگاه ها را خواستار شد تا نوجوانان و جوانان از ابتدای زندگی با این موضوعات آشنا شوند.

در ادامه «حسین توکلی کجانی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری از اقدامات تاثیرگذار در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و افزود: پیشگیری، مقابله و درمان به عنوان سه اصل مهم در این حوزه تلقی می شود و برای هر اصل، برنامه های متعددی انجام شده و یا در حال اقدام است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت و قدمت «ری» افزود: شهرستان ری دارای ظرفیت های مهم مذهبی، علمی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که به هنرمندان توصیه می شود تا این ظرفیت ها را با زبان والای هنر، ثبت و ضبط نموده و به جهانیان معرفی کنند.

«فرهاد افشار» شهردار منطقه 20 نیز در ادامه از پیشنهاد و پیگیری این شهرداری برای ثبت روز «ری» در تقویم رسمی کشور خبر داد افزود: وجود بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و سایر ظرفیت های مهم و استثنایی شهرری ایجاب می کند که ثبت روز ری در تقویم رسمی، آغاز کننده مسیری شود که سالیان سال بر شکوه و عظمت ری افزوده شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص «ری؛ قبله تهران» اظهار داشت: شهرری با قدمت چندین هزار ساله و اهمیت مذهبی، تاریخی و فرهنگی، می طلبد که موضوع «ری؛ قبله تهران» بیش از گذشته بدان توجه شود و این شهرداری با فرهنگساری و تبلیغات شهری و محیطی آغازگر این حرکت فرهنگی شده است و همراهی سایر نهادها نیز موجب تقویت این مسیر خواهد بود.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی در سال جاری بیش از 10 جلسه در بخش مرکزی و سایر بخش های تابعه داشته که بخش قابل توجه مصوبات آن به مرحله اجرا در آمده است.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید

نظرات بسته شده است.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه