مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مزار شهدای قیام تاریخی ۱۸ دی ۱۳۵۷ شهرری غبارروبی شد+ تصاویر

زار شهدای قیام ۱۸ دی شهرری با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان در قطعه ۲۱ بهشت زهرا(س) غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای قیام 18 دی ماه 1357 شهرری «پیشگامان انقلاب اسلامی» ظهر امروز با حضور سردار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، یزدی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان و خانواده معظم شهدا بر سر مزار این شهیدان والامقام واقع در قطعه 21 بهشت زهرا(س) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حاضران در این مراسم با قرائت فاتحه و اهدای گل به پیشگامان انقلاب اسلامی ادای احترام کردند و یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار را که با قیام تاریخی 18 دی زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند گرامی داشتند.

حسین توکلی مجانی فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شهرستان ری کماکان با روحیه ایثار و شهادت در پیروزی و محافظت از انقلاب اسلامی نقش قابل توجهی داشته و شهادت شهدای مقاومت و مدافع حرم از جمله شهید وحید زمانی نیا نیز نشان می‌دهد که راه ایثار و پاسداری از انقلاب اسلامی در این دیار ادامه دارد.

وی افزود: 18 دی‌ماه همواره به عنوان الگوی فرهنگی و مذهبی در شهرستان ری و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش قدم بوده و با توجه به اهمیت این روز در تاریخ ری گام برداشتن در این راه وظیفه همه مردم و مسئولان است.

گفتنی است در 18 دی‌ماه 1357 مردم مبارز و ولایی شهرری در ادامه حرکت های انقلابی خود از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا میدان شهرری بر علیه رژیم پهلوی تظاهرات کردند که با تیراندازی عوامل رژیم، چهار شهید به نام‌های قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق وردی و علی کوهی نژاد به شهادت رسیدند و بیش از 50نفر نیز مجروح شدند.

قیام تاریخی 18 دی شهرری نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و در سرعت بخشیدن به فرایند پیروزی انقلاب نقش اساسی داشت و شهدای این روز به نام «پیشگامان انقلاب اسلامی» مشهور شدند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه