مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور از واحدهای صنعتی شهرستان ری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور: گفت: با احیای واحد‌های صنعتی غیرفعال کشور بیش از ۱۹۲ هزار اشتغال جدید احیا یا ایجاد خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،بابک دین پرست در حاشیه بازدید از چند واحدهای صنعتی شهرستان ری و شهرک صنعتی شمس آباد افزود: ما در کشور ۱۰۰۵ شهرک یا ناحیه صنعتی مصوب داریم که از این تعداد ۸۲۳ شهرک یا ناحیه صنعتی فعال و در حال واگذاری است.
وی اظهارداشت: مجموعا در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالغ بر ۴۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی مستقر هستند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۰ واحد فعال و نزدیک به ۹ هزار و ۲۰۰ واحد غیرفعال اند.
دین پرست اضافه کرد: در واحد‌های فعال ۷۴۳ هزار نفر مشغول به کارند و اگر بتوانیم ۹۲۰۰ واحد غیر فعال را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال کنیم، ۱۹۲ هزار اشتغال جدید احیا یا ایجاد خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: در استان تهران نیز مجموعا ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که ۵۰ درصد آن‌ها فعال و در حال واگذاری است و در این شهرک‌ها و نواحی ۴۹۰۰ واحد فعال و بیش از ۱۲۰ هزار نفر در آن‌ها مشغول کارند.
دین پرست افزود: در استان تهران ۹۲۱ واحد صنعتی غیر فعال است که اگر راه اندازی شود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی اظهارداشت: در شهرک صنعتی شمس آباد ۱۹۲۶ واحد صنعتی مستقر است که از این تعداد ۱۶۳۶ واحد یعنی بالغ بر ۸۵ درصد فعال است در حالی که میانگین کشوری ۲۰ درصد است و در این شهرک ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر مشغول به کارند.
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: ما گر بتوانیم واحد‌های غیرفعال شهرک صنعتی شمس آباد را راه اندازی کنیم شاهد ایجاد ۴ هزار شغل خواهیم بود.
دین پرست با اشاره به مشکلات پیش روی مالکان واحد‌های تولیدی برای توسعه واحد‌های خود، گفت: توسعه واحد‌ها نیاز به زمین دارد و به علت این که ما محدودیت زمین داریم قرار شده است طبق مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و بر اساس دستور وزیر صمت، قرارداد افرادی که از شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین دریافت کرده اند، اما در موعد مقرر قید شده در توافق نامه نسبت به ایجاد واحد‌های تولیدی اقدام نکرده اند، فسخ و زمین آن‌ها به متقاضیان جدید واگذار شود.
وی همچنین درخصوص دریافت تسهیلات از سوی مالکان واحد‌های صنعتی اظهارداشت: ما اگر بتوانیم زمین را تامین کنیم، کمک خواهیم کرد تا از طریق بانک‌های عامل، تسهیلات مورد نیاز برای توسعه واحد‌ها تامین شود.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه