مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۲ باشگاه ورزشی در شهرری پلمب شد

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری اعلام کرد که از هفته گذشته تا کنون ۱۲ باشگاه ورزشی در این منطقه به علت بی توجهی به ابلاغیه ستاد ملی کرونا پلمپ شد.

حسین یوسف زاده  افزود: با هماهنگی بهداشت و بازرسان این نهاد ورزشی از هفته گذشته بیش از ۵۰ بازرسی از اماکن ورزشی این شهرستان انجام شد که ۱۲ مورد به علت بیابی توجهی به دستورالعملهای بهداشتی پلمپ شدند.

وی به دستورالعمل ستاد ملی کرونا باشگاه ورزشی نمی‌توانند پس از ساعت ۱۸ فعالیت خود را ادامه دهند، اظهار داشت: این دستورالعمل از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه در سطح استان ادامه خواهد داشت که فعالیت برخی از صنوف از جمله ورزش را در بر می‌گیرد.

به گفته یوسف زاده باشیوع کرونا، فعالیت ورزشی در این شهرستان در برخی از رشته های ورزشی دربرخورد واستخرها تعطیل بوده و بیشترین مراجعه کنندگان را برخی رشته های فوتبال، فوتسال  و ورزش های کم برخورد را تشکیل می دهند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا (اسفند سال گذشته)، بیش از ۵۴۰ بازدید از مجموعه ورزشی این شهرستان توسط بازرسان انجام شد که ۵۰ مورد به علت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی پلمپ شدند.

یوسف زاده با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت خارج از عرف را برخورد قانونی خواهیم کرد گفت: در بازرسی نامحسوس است تمامی باشگاه ها در صدد هستیم تا از فعالیت برخی از مجموعه ها که به صورت زیرزمینی فعالیت دارند نیز جلوگیری کنیم.

به گفته وی ۱۹۶ باشگاه ورزشی دولتی و خصوصی در این شهرستان فعالیت دارند که با شیوع‌ بیماری کرونا ۳۰ میلیارد تومان به این صنعت ورزشی شهر ری خسارت وارد شده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری اضافه کرد: همچنین از اسفند ماه سال گذشته تا کنون حدود یک هزار مربی ورزشی نیز سوای پرسنل شاغل، در رشته های مختلف رزمی، آبی و چند منظوره به علت شیوع کرونا بیکار شدند.

یوسف زاده در پاسخ به این سوال که آیا برای حمایت دولت از باشگاه داران، تاکنون مدیران اقدام به ثبت وام های کرونایی در سامانه کارآ شده‌اند افزود: برخی اماکن اقدام درخواست های خود در این سامانه ثبت کرده منتهی تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

این مدیر اسبق ورزشی شهرستان پاکدشت ادامه داد:برای حمایت از باشگاه داران پاکدشت ۸۰ مورد در سامانه کارآ ثبت شد که ۳۶ مورد آن منجر به دریافت وام‌ شد.

به گفته وی میزان وام های اعطایی به هر نفر پرسنل شاغل ۶ تا ۸ میلیون تومان برای مجموعه‌های بزرگ نیز صورت نیاز این میزان تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است.

افزایش شهریه‌ غیر قانونی اکیدا ممنوع

وی همچنین به بازدید سرزده روز گذشته خود از مدرسه فوتبال واقع در منطقه دولت آباد اشاره کرد و گفت: بنا به اطلاعات واصله، این مدرسه اقدام بده افزایش نرخ مصوب داشت که از نزدیک این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه افزایش غیر عرف شهریه در مدارس فوتبال و سایر رشته های ورزشی شهرستان به هیچ عنوان جایز نیست، ادامه داد: پس از صحت موضوع برای لغو امتیاز و مربیگری با هیات فوتبال استان تهران مکاتبه شده تا با این مدرسه برخورد قانونی صورت گیرد.

سالن کشتی دولت آباد تکمیل است

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری از تکمیل ساخت سالن سه تخته استاندارد کشتی به منطقه دولت آباد خبر داد و گفت: هم اینک تنها برخی جزییات شامل تکمیل فضای سبز و روکش آسفالت بیرون این سالن در حال انجام بوده که ماه آینده بهره برداری آن انجام خواهد شد.

یوسف زاده ادامه داد: این مجموعه توسط بخش خصوصی با هزینه حدود دو میلیارد تومان در بازه زمانی دوساله تکمیل شده که بهره برداری آن به صورت bolt (شرط اجاره‌ و هزینه ساخت) و طی ۱۳ سال در اختیار آن است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه